رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت از تدوین آئین نامه مشاوره شیردهی و اجرای دستور العمل ترویج تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد خبر داد.

 دکتر برکاتی، رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از اقدامات  این  اداره تدوین آئین نامه مشاوره شیردهی است که منتظر دستور  وزیر بهداشت است تا بعد از ابلاغ وي این خدمت را در مراکز بهداشت و درمان ارائه دهیم تا نحوه درست شیردهی به مادران آموزش داده شود و کارشناسان ما پاسخگوی هر نوع مشکلی در موضوع شیردهی به مادران  باشد.

 وی در ادامه به تهیه دستور العمل مدون ترویج تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد نوزاد اشاره کرد و گفت: این موضوع یک استاندارد خاصی برای خودش ندارد به دلیل اهمیت این موضوع و اثرات مفید آن هم بر روی مادر و هم نوزاد این دستور العمل تهیه شده  که به صورت پایلوت در یکی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است.

 برکاتی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا در یک ما آینده وزیر بهداشت آن را ابلاغ کند و آن را  تا آخر سال در  حداقل یک بیمارستان  در هر استان اجرا کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.