نخستین سامانه بانک آموزشی نمونه های بالینی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، این سامانه مجهز به بانک آموزشی نمونه های بالینی ، شبیه سازی پرونده بیماران بستری و راند آموزشی اساتید است .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : در این سامانه پرونده بیماران بستری و راند آموزشی اساتید شبیه سازی می شود تا دانشجویان پزشکی اکثر مهارت های لازم از جمله شرح حال ، معاینه فیزیکی ، تشخیص و درمان و به طور کلی مدیریت بیماری ها را از طریق سامانه های مجازی کامل تر و دقیق تر فرا گیرند و تجربه های بیشتری را کسب کنند.

دکتر رضا زاده در زمینه چگونگی استفاده از این سامانه ادامه داد: دانشجویان پزشکی بدلیل تعداد زیاد بیماری ها و محدودیت زمانی جهت حضور در بخش های بالینی و کمبود فضا در بیمارستانهای آموزشی و عدم وجود برخی بیماری ها در یک مقطع زمانی ، نمی توانند تمام بیماری ها را در بخش های بالینی مشاهده کنند و بدون آموزش اغلب بیماری ها بخش را ترک می کنند که این نقص از طریق قرار دادن نمونه های بالینی بیماری های مختلف و آموزش از روی آنها در سامانه مذکور رفع می شود.

هم اکنون این سامانه به نشانی casebook.sums.ac.ir قابل مشاهده است و تا 2 ماه دیگر نسخه انگلیسی آن نیز راه اندازی می شود ./س

برچسب ها: بالینی ، کشور ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.