به نظرم باید منتظر خبرهای خوبی برای پیشکسوتان هنرمند در دوران وزارت آقای جنتی باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت دکتر محمود عزیزی هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما با اشاره به سخنان آقای کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعلام حمایت از مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: به نظرم باید منتظر خبرهای خوبی برای پیشکسوتان هنرمند در دوران وزارت آقای جنتی باشیم. من برای اولین بار است که از زبان یک معاون وزیر که مسئولیت حوزه های بودجه ای و مالی را بر عهده دارد اینگونه صحبت ها را می شنوم.

البته شاید معاونین اداری و مالی قبلی هم چیزهایی گفته اند ولی بنده نشنیده ام. علاقه مند هستم اینگونه حرف ها در سطح یک جلسه یا مصاحبه نباشد و در واقع جناب آقای کار اندیش در عمل هم کمک به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت را سرلوحه امور کاری خود قرار دهند.

محمود عزیزی در ادامه گفت: اینگونه که این مؤسسه تکریم هنرمندان پیشکسوت را دردستور کار خود قرار داده، تا کنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سابقه ندارد و این در حالی است که هنوز در ابتدای مسیر است و از لحاظ بودجه ای و اعتباری، نیروی انسانی و… مشکل جدی دارد.

ایشان همچنین با اشاره به نامه هنرمندان پیشکسوت به رئیس جمهور ادامه داد: البته یک حرکت خوب وجدی هم در ابتدای شروع به کار آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم و جناب آقای جنتی وزیر محترم از سوی هنرمندان پیشکسوت و طراز اول هم اتفاق افتاد و آن اینکه ضمن اعلام همدلی و وحدت خود، با امضای یک نامه برای رئیس جمهور خواستار حمایت از مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شدند که امیدوارم به زودی حرف های خوب رئیس جمهور محترم در خصوص فرهنگ و هنر، به حوزه پیشکسوتان هنری نیز تسری پیدا کند و از حمایت های مادی و معنوی ایشان هم بر خوردار شویم.

دکتر روحانی نباید بگذارند چراغ مؤسسه هنرمندان پیشکسوت که در اواخر دولت دهم روشن شده در دولت یازدهم کم سو یا خاموش شود.

وی گفت: اینکه چهره و غیر چهره، تهرانی و شهرستانی و در همه حوزه ها هنرمندان مشمول حمایت این مؤسسه می باشند جای خوشحالی است.

وی ادامه داد: خوبی این مؤسسه این است که به صنف خاصی تعلق ندارد و دغدغه های سیاسی و جناحی هم در آن نیست و شاید اعتماد هنرمندان پیشکسوت  به مؤسسه هم به همین دلیل است.

نشانه های این اعتماد را در چندین برنامه و  تجمع پیشکسوتان در تالار وحدت که به دعوت مؤسسه انجام شده بود می توان یافت، مخصوصاً جشن یکسالگی مؤسسه که حضور این تعداد هنرمند پیشکسوت و طراز اول به همراه خانواده یک موضوع کاملاً غیر قابل تصور و بی نظیر بود.

دکتر محمود عزیزی اظهار داشت: اگر دولت بخواهد می تواند از این ظرفیت و پتانسیل بوجود آمده به نحو احسن استفاده کند ما حتی از بعد تبلیغاتی می توانیم در دنیا روی این مؤسسه مانور بدهیم، افتخاری است که یک نهادی برای صیانت از حقوق هنرمندان پیشکسوت در ایران تأسیس و راه اندازی شده است، ضمن آنکه سلامت روح یک جامعه به سلامت روح هنرمندان آن جامعه بستگی دارد و هیچ توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن توسعه فرهنگی به سر منزل مقصود نمی رسد.

دکتر محمود عزیزی در پایان اظهار داشت: امیدوار به شنیدن صحبت های دلگرم کننده از سوی سخنگوی محترم دولت در ارتباط با درخواست جامعه هنرمندان پیشکسوت از رئیس جمهور محترم  هستیم تا باور کنیم که شعارها به سوی عملی شدن حرکت می کند والاباید منتظر مرگ زود هنگام مؤسسه ای باشیم که یکسال از تولد آن بیشتر نمی گذرد و بسیاری از هنرمندان پیشکسوت به آن امیدوار شده اند.

وی همچنین برای تمام کسانی که دوستدار هنر، هنرمند، سلامت جامعه و افتخار میهن عزیزهستند آرزوی توفیق و خوشبختی کرد.

بنا بر گزارش روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در دیدار سید عباس عظیمی مدیر عامل هنرمندان پیشکسوت با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آقای کاراندیش معاون وزیر ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت قول داد از همه ظرفیت های سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از هنرمندان پیشکسوت استفاده نماید.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.