هزاران نفر از کارگران در سرتاسر ايتاليا در اعتراض به طرح هاي دولت اين کشور براي کاهش هزينه ها و افزايش ماليات ها تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبري الجزيره انگليسي ، روز جمعه همزمان با اين تظاهرات اعتصاب سراسري در ايتاليا موجب فلج شدن بسياري از خدمات حمل و نقل در اين کشور شد. اتحاديه هاي صنفي ايتاليا مي گويند کاهش هزينه ها ، به ويژه در بخش حمل و نقل ، فقط موجب مشقات بيشتر براي مردم مي شود.
سونيا گالگو خبرنگار الجزيره انگليسي در گزارشي از رم پايتخت ايتاليا گفت تظاهر کنندگان در اعتراض به بيکاري ، تدابير رياضتي و نيز در اعتراض به دولت به خيابان آمدند. اين همان سرخوردگي است که هزاران نفر از اعضاي اتحاديه هاي صنفي ايتاليا در خصوص اوضاع اقتصادي کشور احساس مي کنند. آنها از سياستمداراني نوميد شده اند که به گفته آنها مسئول بحران ايتاليا هستند. مسئله بيکاري ، به ويژه بيکاري جوانان ، به يکي ازمسائل حاد ايتاليا تبديل شده است. بيش از 40 درصد از جوانان ايتاليايي بيکارند. بسياري در ايتاليا مي گويند وقت آن است که اين کشور تاکتيک هاي خود را تغيير دهد. 
فرانچسکو استاچيولي ، از اعضاي اتحاديه صنفي يو اس بي گفت :بيکاري در بخش خصوصي و بخش عمومي در حال افزايش است. ما به يک نظام اقتصادي جديد نياز داريم. ما همين را مي خواهيم و در حال حاضر خشم ما نيز براي همين است.
سونيا گالگو در ادامه گزارش خود از محل تظاهرات در رم گفت اين ميدان به کانون تجمع بسياري از کساني تبديل شده است که مي گويند از نحوه مديريت دولت در بحران اقتصادي کنوني سرخورده و نوميد شده اند. آنها مي گويند تدابير رياضتي دولت پيش از آنکه صدمات جبران ناپذيري به زندگي مردم عادي ايتاليا وارد کند بايد پايان يابد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار