مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: در جریان کشت پائیزه سال زراعی 93-92، 27هزارو 700 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به زیر کشت گندم و جو می‌رود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عبادی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نبود بارندگی پائیزه کشت غلات دیم با تاخیر 30- 25روزمواجه شده است که امید می‌رود با باران رحمت الهی در فرصت باقی مانده در اراضی دیم سطوح پیش بینی شده کشت گردد.

وی افزود: در این راستا مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر با تهیه وتامین و توزیع بیش از 3هزار تن انواع کودهای شیمیایی ، 300 تن انواع بذور اصلاح شده و بکارگیری توان کارشناسی 6 شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای با حضور 28 نفر از فارغ التحصیل بخش کشاورزی نظارت های لازم را در 3هزار هکتار از مزارع گندم انجام خواهند داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر افزود: همچنین 5 شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای برای اولین بار در سال زراعی جاری توزیع کودهای شیمیایی را بر اساس سیاست های کمیته فنی توزیع کود شیمیایی شهرستان ، بین کشاورزان توزیع خواهند کرد.

عبادپور اضافه نمود: جهت تامین سرمایه در گردش کشاورزان بالغ بر 80 میلیارد ریال تسهیلات جاری بانکی با عاملیت بانک کشاورزی شهرستان تامین و در حال پرداخت به کشاورزان است/س

برچسب ها: کشت ، پائیزه ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.