معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: 20 درصد سنگ تراورتن كشور دراين استان توليد مي شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، حسني افزود: هم اينك 82 معدن سنگ تراورتن با ظرفيت توليد دو ميليون و 339 هزار و 600 تن در سال در استان مركزي و به ويژه در شهرستان محلات فعال است كه با 395هزار و 979ميليون ريال سرمايه گذاري زمينه اشتغال يكهزار و 43 نفر را فراهم كرده است.
وي اظهار كرد: تقاضاهاي توسعه معادن سنگ تراورتن در استان مركزي با وجود بازار پررونق اين نوع سنگ زياد است و بر اساس برنامه ريزي ها ظرفيت بهره برداري تراروتن در اين استان در سال آينده بيش از سه ميليون تن در سال هدفگذاري شده است.
معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: معادن سنگ استان مركزي و شهرستان محلات به عنوان قطب سنگ تراروتن، شهرت جهاني دارد و بهترين محصولات سنگ سفيد و كرم ساختماني دنيا به اين خطه اختصاص دارد.
حسني گفت : با توجه به مزيت هاي كلان سنگ ساختماني استان مركزي، نمايشگاه بين المللي سنگ، معدن و صنايع وابسته از 24 مهر ماه به مدت سه روز در محلات برگزار مي شود كه هدف از آن معرفي توانمندي هاي معدني در حوزه توليد ، فرآوري و صادرات است.
وي افزود : استان مركزي با 380 معدن فعال هشتمين جايگاه معدني كشور را به خود اختصاص داده و ذخاير مواد معدني آن يك ميليارد و 200 تن برآورد شده است.
وي گفت : از 68 نوع ماده معدني شناسايي شده كشور 34 ماده معدني در استان مركزي وجود دارد كه هم اينك 32 نوع آن بهره برداري مي شود./س
برچسب ها: تولید سنگ ، تراون ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.