"مجتبي اردشيري" منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار
حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "به خاطر پونه" گفت: فيلم هاي سينمايي بسياري در ايران به مقوله شك و خيانت پرداخته كه شك مرد به همسرش يكي از آن هاست، متأسفانه در تمامي اين آثار به برخي از نشانه هاي صوري شك پرداخته اند و اما هيچگاه مورد آسيب شناسي جدي قرار نگرفته است.
وي افزود: استفاده از موضوع شك در آثار سينمايي صرفاً استفاده ابزاري و تنها به دليل پيشبرد و درام بوده است و شك و مقوله آن هيچگاه نتوانست خود و جايگاهش را در شكل درآماتيك داستان نشان بدهد.
اردشيري ادامه داد: "به خاطر پونه" نخستين فيلم سينمايي ايران است كه در آن به شكلي اصولي و روشمند به اين موضوع پرداخته شده است.
وي تصريح كرد: مقوله شك خود پيش نيازهايي دارد كه آن پيش نيازها كاملاً منطقي و متناسب با نرم سينمايي هستند پس از آن وارد مرحله اجرايي مي شويم كه در آن مرحله نيز بحث آزمون و خطا از سوي زن و مرد مطرح مي شود در اين مرحله نيز عناصر و نشانه هاي شك و پديده هاي آن و همچنين سوء برداشت ها و سوء تعبيرها به خوبي نشان داده مي شود و تا انتهاي فيلم هم مخاطب متوجه اين موضوع نمي شود كه حق با كداميك از طرفين است.
اين منتقد سينما افزود: در اين فيلم هر سه ضلع يك شك روشمند به خوبي خود را نشان مي دهد مضاف بر اينكه فيلم نامه فيلم نيز قوام بسيار بالايي به لحاظ فضاي داستاني و هم به لحاظ تعليق ها و شخصيت پردازي ها دارد كه اين بعنوان امتياز بزرگ فيلم در كنار بازي استادانه "فرهاد اصلاني" اعتبار فيلم را دو برابر مي كند.
اردشيري در پايان خاطرنشان كرد: "به خاطر پونه" با تمام اين اوصاف يك فيلم آسيب شناسانه در سينماي اجتماعي دهه 90 است كه به راحتي مي تواند با مخاطبان ارتباط برقرار كند./ي2