دوستي يك پسربچه ايراني با كودك روسي به دنبال رخ دادن اتفافات و حواشي بسيار جنجال ساز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران نخستين ساخته ي بلند «احسان عبدي‌پور» به نام «تنهاي‌تنهاي تنها» (يا «رنجرو») در سي‌ويكمين جشنواره فيلم فجر «احسان عبدي‌پور» بيش از اين ساخت فيلم‌هايي چون «توماج» و «يكي بعد از ظهر تابستان» را در كارنامه خود داشت اما بيشتر با فيلم‌هايي چون «افسانه 98» و «همسنكار» به جشنواره فجر آمده بود و موقعيت‌هايي كسب كرده بود.

در خلاصه‌ي داستان فيلم «تنهاي تنهاي تنها» آمده است كه «عبدالكريم» معروف به نمايش درآمد و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

به «رنجرو» پسركي بوشهري است كه در يكي  از روستاهاي اطراف نيروگاه اتمي بوشهر زندگي مي‌كند او با پسركي روسي كه پدرش از مهندسان روسي نيروگاه است دوست مي‌شود؛ اما تحولات جهاني به‌ويژه پرونده هسته‌اي ايران و واكنش‌هاي اطرافيان دوستي صادقانه و بي‌آلايش آن‌ها را تهديد مي‌كند. رنجرو ماهي‌فروش است و از زبان روسي جز چند جمله كه به درد ماهي‌فروشي مي‌خورد نمي‌داند و «آكك» دوست روسي او هم از فارسي همان مقدار مي‌داند كه رنجرو هنگام دوره‌گردي براي فروش ماهي فرياد مي‌زند. زني روس كه او نيز از مهندسان نيروگاه بوشهر است نقش مترجم آنها را بازي مي‌كند و نكه جالب اين است كه با وجود موفقيت اين فيلم در جشنواره فيلم فجر «احساس عبدي‌پور» كارگردان در يكي از مصاحبه‌هايش گفته بود كه كم‌كاري فيلمسازان حرفه‌اي باعث درخشش ما فيلم‌سازان كم تجربه شد و گويي موفقيت خود را باور نداشت.

«تنهاي‌تنهاي تنها» در گروه سينمايي «استقلال» و پس از فيلم سينمايي «به خاطر پونه» به نمياش درمي‌آيد و به احتمال زياد زمان اكران عمومي آن اواسط مهر ماه خواهد بود.

نكته جالب ديگر اين است كه تيزر فيلم‌سينمايي «تنهاي تنهاي تنها» با صداي «حميد فرخ‌نژاد» بازيگر سينما و تلويزيون بر روي گفتار متن آن آماده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار