دبیر سياسي اتحادیه انجمن اسلامی دانشجويان مستقل با بیان اینکه 450 نفر از اعضای 50 دفتر عضو اتحادیه در کنگره سالانه اتحاديه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: افتتاحیه این مراسم امروز ساعت 17 در مرقد شهدای 72 تن آغاز و تا روز سه شنبه 12 شهریور در مسجد دانشگاه تربیت مدرس ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علیرضا کریمی در کنفرانس مطبوعاتی چهاردهمين کنگره سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که صبح امروز (سه شنبه 5 شهریورماه) برگزار شد، گفت: برنامه‌های کشور حول دو محور حل مشکلات اقتصادی و پیگیری پیشرفت‌های کسب شده در گذشته معطوف شده است و کلید حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی کشور وابسته به تداوم اين پیشرفت‌ها است.

وی تحقق پیشرفت را در گرو تکیه بر آموزه‌های دینی و بومی عنوان کرد و افزود: پیشرفت اسلامی- ایرانی بر مبنای آموزه‌های دینی و بومی زمانی حاصل می‌شود که کشور بر مبنای واقعیت‌ها و آرمانهای کلان انقلاب و امام حرکت کند.

کریمی حاصل دوری از آموزه‌های دینی و بومی را سکولاریزم دانست.

*** موفقیت تنها با تکیه بر اراده ملی کسب می‌شود

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه نادیده گرفتن واقعیت‌ها ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: غنای عظیم فرهنگی و تمدن ریشه‌دار، جیره‌خواری عوامل داخلی و سنگ اندازی عوامل خارجی، بیداری ملی جغرافیای منحصر به فرد ایران و داشتن ثروت‌های طبیعی فراوان داخلی از جمله مواردی است که سیاست گذاران مملکت باید مدنظر خود قرار دهند.

کریمی با اشاره به اینکه تکیه بر اراده ملی راه رسیدن به پیشرفت است افزود: در طول ادوار گذشته هرزمان که به اراده ملی و داخلی خود تکیه کردیم، همچون مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت، به نتایج قابل قبولی دست یافتیم، اما زمانی که تنها افق دیدمان به خارج از کشور دوخته شد، شکست‌های بزرگی همانند دیکتاتوری رضاشاه به کشور تحمیل شد.

وی ادامه داد: هیچ قفل بسته‌اي در ایران نیست که بخواهیم با کلید خارجی آن را بگشاییم.

*** برگزاري شانزدهمين نشست سالانه اتحادیه انجمن مستقل از امروز

کریمی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حضور مسئولان در جمع دانشجویان اظهار داشت: سالانه در این نشست از سیاست‌گذاران بزرگی دعوت به عمل می‌آید، اما متاسفانه بسیاری از آنان تمایلی به حضور در جمع دانشجویان ندارند.

وی به مدعوين نشست سالانه اتحاديه اشاره کرد و گفت: اتحادیه از اشخاص مهم کشوری همچون احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، مصباحی مقدم، محسنی اژه‌ای، حدادعادل، قالیباف، لنکرانی، قاضی‌زاده، هاشمی، قاضی، نوبخت، جهانگیری، رضایی، لاریجانی دعوت به عمل آورده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی به برنامه‌های فرهنگی این نشست اشاره کرد و افزود: شب شعر انقلاب اسلامی با حضور شاعران برجسته همراه با تاسیس کانون شعر و ادب، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، پخش و نقد فیلم "تنهای تنهای تنها" و "دهلیز" و بررسی تاریخ صدساله ایران و همچنین بزرگداشت معین رئیسی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل که نمونه یک فرد تشکیلاتی بود، خواهیم داشت.

کریمی افزود: همچنین آقایان حجت‌اسلام پناهیان، رحیم پورازغدی، میرباقری و کاظم جلالی در قالب موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل منطقه به سخنرانی خواهیم پرداخت.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی با بیان اینکه 450 نفر از اعضای 50 دفتر عضو اتحادیه در این جلسه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: افتتاحیه این مراسم امروز ساعت 17 در مرقد شهدای 72 تن آغاز و تا روز سه شنبه 12 شهریور در مسجد دانشگاه تربیت مدرس ادامه می یابد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: 40 گروه از اعضای شرکت کننده این مراسم بعد از نمازجمعه این هفته برنامه ای در دیدار با خانواده شهدا خواهند داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، قفل ، کلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار