رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت با بیان اینکه دیر ثبتی و کم ثبتی در وقایع حیاتی شهرستان وجود ندارد گفت: بیش از 99 درصد وقایع حیاتی در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران عیسی جوادی‌مهر اظهار داشت: وقایع حیاتی در شهرستان به موقع ثبت و اطلاعات ازدواج و طلاق به هنگام سازی می‌شود.

رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت ثبت به موقع وقایع حیایت را زمینه ساز برنامه‌ریزی درست و رشد هر جامعه‌ای دانست و افزود: ارائه آمار دقیق باعث برنامه‌ریزی درست می‌شود.

جوادی‌مهر با اشاره به ماده‌ای از قانون ثبت‌احوال مبنی بر ثبت به موقع واقعه ولادت تصریح کرد: در راستای به روز رسانی آمار ولادت و تسهیل در انجام این کار اتاق مجزایی در بیمارستان امام خمینی برای ثبت واقعه ولادت اختصاص داده شده است.

به گفته جوادی‌مهر در 6 ماهه اول سال‌جاری تعداد 1350 واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسیده است و ثبت 1348 مورد در مهلت قانونی صورت گرفته است.

جوادی‌مهر این آمار را در مدت مشابه سال قبل 1296 مورد عنوان کرد و گفت: ثبت ولادت در مهلت قانونی در این مدت 53/99 درصد بوده است.

این مسئول در ثبت‌احوال کهگیلویه ادامه داد: طبق ماده 19 قانون ثبت‌احوال واقعه حیایت ولادت باید ظرف مدت 15 روز از ولادت به ثبت برسد و این کار در کمترین زمان ممکن در شهرستان صورت می‌گیرد.

جوادی‌مهر ثبت واقعه وفات را مطابق ماده 25 قانون ثبت‌احوال 10 روز از تاریخ وقوع فوت دانست و ابراز داشت: به خاطر ثبت به موقع این واقعه، مجوز دفن متوفی بعد از ثبت واقعه وفات صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه 225 واقعه وفات در 6 ماهه اول سال 92 به ثبت رسیده است ابراز داشت: 224 مورد در مهلت قانونی ثبت شده است.

جوادی‌مهر آمار ازدواج در شهرستان را نسبت به سال قبل کاهش 17 درصدی عنوان و خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال 92 تعداد 1209 مورد ازدواج در سطح شهرستان ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال دهدشت آمار طلاق ثبت شده در این مدت را 120 مورد خواند و گفت: در 6 ماهه اول سال گذشته 113 مورد به ثبت رسیده بود.

جوادی‌مهر صدور شناسنامه مکانیزه، ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و دفتر آرشیو اسناد را از جمله اقدامات مهم  اداره ثبت‌احوال برشمرد و تصریح کرد: اجرای طرح هوشمند کردن کارت ملی در دستور کار قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.