جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص بحث لغو تحریم‌های ایران گفت: آمریکا و ایران در این خصوص اختلاف دارند که چه تحریم‌هایی، در صورت امکان، می‌توانند لغو شوند اما هر گونه کاهش (تحریم) در این زمینه متناسب با اقدامات ایرانی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز، وی افزود: دولت اوباما در خصوص وادار کردن کنگره برای امتناع از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، هنوز تصمیم نگرفته است.
پساکی ادامه داد: ما تاکنون در این سطح به جزئیات مباحث فنی نپرداخته‌ایم. تیم ایرانی در مذاکرات، گام اولی را که می‌تواند بردارد مطرح کرد. آنها همچنین آنچه که در مرحله پایانی باشد را مطرح کردند. 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مذاکرات را حاوی مباحث واقعی و دارای جزئیات فنی‌ کم‌سابقه توصیف کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ژنو گفته است هیئت آمریکایی برای بحثی واقعی به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تاکید کرده است که از دید نمایندگان آمریکا برخی جزئیات فنی مطرح‌شده در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.
دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است در سطح مدیران سیاستی و با حضور کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روزهای 16 و 17 آبان در ژنو برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار