مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستانهای دماوند گفت: با هدف محرومیت زدایی در دماوند زکات هایی به ارزش 300 میلیون ریال از باغداران و زنبورداران دماوندی طی ماه اخیر جمع آوری شد.

وحید زمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: زکات از اهميت و جایگاه خاصى در میان دستورات دین مبین اسلام برخوردار است، به نحوی که در رديف مهمترين عبادات قرار گرفته و در بسيارى از آیات شریف قرآن کریم با بر پا داشتن نماز همراه شده و حتى شرط قبولى نماز نیز شمرده شده است.

وی با نقل حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که فرمودند: "هیچ مالی در خشکی و دریا ضایع نمی شود مگر به خاطر آنکه زکات آن مال پرداخت نشده باشد"، افزود: این حدیث نشان از آثار و برکات پرداخت زکات در زندگی افراد دارد.

زمان، گشایش رزق و روزی، پاک شدن اموال، افزایش برکات محصولات، رفع نیاز فقرا و ایتام و جاری ساختن سنتهای حسنه و خیر در جامعه را از جمله فواید پرداخت زکات عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دماوند نقش روحانیون و مبلغان دینی را در ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، پرداخت زکات و صدقه را مهم دانست و اضافه کرد: مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) دماوند و پردیس در این زمینه با دعوت از روحانیون برای مراجعه به کسبه، مغازه داران، زنبورداران و باغداران اقدامات لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: در این اقدام خداپسندانه تاکنون میزان 200 کیلوگرم عسل و قریب به 9 تن سیب درختی به ارزش 300 میلیون ریال جمع آوری و میان نیازمندان، محرومان و مستضعفان در حال توزیع است که خوشبختانه این رویه همچنان ادامه خواهد داشت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.