تمامی مشکلات سینمای ایران برخواسته از مداخله سیاست در آن است و نبود آن به پیشرفت سینما کمک بزرگی خواهد کرد.

حسن توکل‌نیا کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: تمامی مشکلات ریشه در دخالت سیاست در حوزه فرهنگی و هنری دارد و همین مداخله‌های بی‌جا باعث اختلاف‌افکنی میان فیلمسازان و اهالی سینما شده است.

وی ادامه داد: طبق اصل 44 دولت موظف است که در بخش تولید کشور مداخله‌ای نداشته باشد و تمامی تولیدات کشور از جمله تولیدات فرهنگی و هنری را به بخش خصوصی متخصصان در این حوزه واگذار کند و بخش خصوصی قادر به ساخت پریس‌های سینمایی نیست و دولت با ساختن چنین پردیس‌هایی فیلم‌های سفارشی خود را هرچند کم مخاطب، اکران می‌کند.

توکل‌نیا عنوان کرد: بسیاری از آثار ارزشمند که به سفارش دولت ساخته نشده‌اند سال‌ها درنوبت اکران می‌مانند. در صورتی که شاید این آثار بهتر قادر به جذب مخاطب به سینماها باشند. با وجود اینکه بسیاری از مسئولان می‌دانند که نباید در حوزه‌هایی که در آن تخصص کافی لازم است دخالت نداشته باشند باز هم فیلم‌های مورد تایید خودشان را که مخاطبی هم جذب نمی‌کند با همان سه یا چهار تماشاچی در سالن خالی سینما به ا کران در می‌آورد.

این کارگردان عنوان کرد: به نظر من در سینمای ما نوعی تبانی وجود دارد که باعث به هدر رفتن بسیاری از استعدادها می‌شود و آثار فاخر به طور شایسته توانایی خودنمایی ندارند و این امر ممکن است که با غرضی شخصی انجام شود کهبه شدت با ضربه زدن به سینما و سینماگران و فیلمسازان به آن آسیب وارد می‌کند.

وی بیان کرد: سینمای حال حاض ما احتیاجی به فیلم‌های سفارشی مسئولان ندارد، بلکه به حمایت آنان برای پیشرفت هرچه سریع‌تر و بیشتر نیازمند است و امیدوارم که مسئولان جدید توانایی برطرف کردن مشکلات سینمای ما را داشته باشند و به پیشرفت آن کمک کنند./ي2
برچسب ها: سیاست ، سینما ، توکل نیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار