همکاری ايران و روسيه در حوزه صنایع دستی، زمینه ساز تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در دیدار با معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، گفت: ایران و روسیه با پيشينه روابط فرهنگی، از دیرباز با یکدیگر همکاری داشته و امروز نیز می تواند این همکاری ها در حوزه فرهنگ تداوم یابد.
 
وی در ادامه با ارائه پيشنهاد تشکيل کارگروهی مشترک ميان دو کشور با موضوع همکاری در حوزه صنایع دستی، افزود: تشکيل اين کارگروه زمینه ساز تقویت همکاری دو کشور در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

نامور مطلق همچنین با اشاره به وجود برخی از آثار و اشیاء تاریخی ایران در روسیه پيشنهاد برگزاري نمايشگاهي از اين آثار تاریخی در تهران را ارائه کرد.

 نامور مطلق با بيان اينکه در حال حاضر روابط دو کشور در حوزه مسایل فرهنگی به اندازه عمق فرهنگ و تمدن دو کشور نیست، ابراز اميدواري کرد: این روابط با توجه به فعالیت دولت تدبیر و امید در ایران بیش از پیش افزایش یابد.
 
**شهروندان روسي با هنر دستان ايرانيان آشنا مي شوند  
 
نامور مطلق، صنایع دستی را تبلور فرهنگی ایران دانست و تصريح کرد: آثار هنری هنرمندان صنایع دستی بیانگر ذوق و استعداد سرشار هنرمندان ایرانی است که با تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان روس با صنایع دستی ایران فراهم شود.
 
وی تاکید کرد: با همکاری های دو کشور در حوزه صنایع دستی از طريق برگزاری نمایشگاه های مشترک، اعزام و تبادل هنرمندان و متخصصان و ... روابط فرهنگی میان دو کشور توسعه خواهد يافت.
 
در اين نشست مشترک معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، با اشاره به زمینه همکاری های ميان ایران و روسیه در حوزه صنایع دستی، گفت: انجمن صنایع دستی در روسیه می تواند کمک فراوانی به تقویت ارتباط بین دو کشور در این حوزه داشته باشد.
 
قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، در پايان موافقت خود را با پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک در حوزه صنایع دستی اعلام کرد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار