مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت : از 155 مسجد و امامزاده تاریخی ثبت ملی شده استان، مرمت 130 مورد به اتمام رسیده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی در جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل با رئیس ستاد اقامه نماز استان افزود : تعداد زیادی از مساجد و امامزاده های تاریخی آذربایجان شرقی ثبت ملی شده و به همین دلیل این استان جایگاه مذهبی و اعتقادی خاصی در کشور داشته و مرمت این اماکن در اولویت کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد : ساخت مساجد باید با الگوی معماری اسلامی انجام پذیرفته تا بدین ترتیب فرهنگ اسلامی را گسترش داده و شاهد تبلور یافتن روح عرفانی در این اماکن مذهبی باشیم.

محمدی همچنین با اشاره به ساخته شدن 240 واحد نماز خانه بین راهی در استان گفت : در طی پنج سال گذشته برای رفاه حال هم استانی ها و مسافران بین راهی 240 نمازخانه به همراه بوفه و سرویس های بهداشتی تاسیس کرده ایم.

وی افزود : مقوله نماز باید در تمامی تاسیسات و واحدهای گردشگری استان مورد توجه قرار گیرد که در این راستا تاسیسات جدید را ملزم به تعیین نمازخانه در نقشه هایشان و واحدهای قدیمی را مجاب به در اختیار دادن فضایی برای نمازخانه کرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد : وجود نمازخانه از جمله موارد درجه بندی و استانداردسازی واحدها و تاسیسات گردشگری همچون هتل ها و مجتمع های رفاهی بین راهی است که این اداره کل نسبت به تجهیز نمازخانه های واحدهای گردشگری حساسیت خاصی داشته است.

وی همچنین برپایی نماز جماعت در مسجد کبود تبریز، تهیه بسته های آموزشی نماز برای کودکان، و اقدامات تشویقی از جمله ارتقای درجه برای مراکز اقامتی و خدماتی گردشگری را از جمله فعالیت های فرهنگی و ترویجی در حوزه ادای فریضه نماز از سوی این اداره کل خواند./س

 

برچسب ها: اتمام ، مرمت ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.