تعاوني هاي دانش بنيان کمک شاياني به کاهش بيکاري در بين فارغ التحصيلان دانشگاهي مي کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پاک بين دبير کل اتاق تعاون مرکزي در مراسم افتتاحيه دوره آموزشي توانمندسازي ظرفيت هاي تعاوني هاي زنان برگزار شد گفت: اين کارگاه فرصتي طلايي را در اختيار بانوان تعاونگران ايران اسلامي قرارخواهد داد تا مديراني با کفايت و فهيم از دل‌آن ظاهر گردد.

وي افزود: مديريت در تعاونيها از اهميت بسيار بالايي برخوردار است چرا که بنگاه هاي تعاوني در طي چند سال اخير ثابت نموده اند که تنها مدل اقتصادي هستند که در عين وجود بحران هاي اقتصادي در سرتاسر جهان در خدمت اعضا و جامعه بوده و اقتصاد پايداري را براي اقشار ضعيف و بانوان ايجاد مي نمايند.

وي با بيان اينکه سال گذشته مسئولين اتحاديه بين المللي تعاون تأکيد خود را بر تقويت مديريت بانوان و مشارکت جوانان در اين مدل اقتصادي قرار داده اند گفت: برگزاري چنين کارگاه ها و اجلاس هايي موجبات تحقق مديريت بانوان بر کليه تعاوني ها علي الخصوص تعاوني زنان را بهمراه خواهد داشت.

پاک بين تصريح کرد: امروزه در بسياري از کشورها مديريت بنگاه هاي اقتصادي برعهده بانوان قرار داده شده است که آنها نيز بعلت برخورداري از سطح تحصيلات مناسب، تجربه کاري و اعتماد بنفس مناسب ثابت نموده اند که توانايي مديريت در کليه بنگاه هاي اقتصادي از جمله مديريت تعاونيها را دارا مي باشند.

وي ادامه داد: بيش از 170000تعاوني و 25 ميليون عضو دارد و اهتمام اتاق تعاون مرکزي بر مشارکت بيشتر بر بانوان و جوانان را در اين مدل اقتصادي است.

وي تصريح کرد: در ايران تعاونيها در بخش هاي مختلفي از جمله، توليدي، صنعتي، کشاورزي و دامداري، صيادي پرورش آبزيان و ميگو، معدني، فرش و صنايع دستي، حمل و نقل جاده اي و دريايي، توزيع و مصرف، مسکن، خدمات بهداشتي و درماني، هنري و فرهنگي، پتروشيمي و نانوتکنولوژي، هوافضا و فناوري هاي جديد و دانش بنيان فعال مي باشند.

دبيرکل اتاق بازرگاني مرکزي در خصوص تعاوني هاي دانش بنيان گفت: تعاوني هاي دانش بنيان خود به نوعي گوياي مشارکت بانوان و جوانان در اين مدل اقتصادي ميباشند. آنها اکثرا جواناني هستند که داراي تحصيلات عالي بوده و ابتکار بعمل داشته که ترجيح داده اند آن را در قالب يک شرکت تعاوني درآورده و به کسب و کار بپردازند.

وي ادامه داد: اين مدل تعاوني در سالهاي اخير کمک شاياني به کاهش بيکاري جوانان خصوصا فارغ التحصيلان دانشگاهي نموده است.
پاک بين تصريح کرد: بيکاري، تحريم هاي تحميلي برعليه ايرانيان، افزايش نرخ تورم و از طرفي ديگر توانمندي جوانان و بانوان ايراني ما را برآن داشت تا تمرکز بيشتري براين قشر از جامعه داشته باشيم.

وي تصريح کرد: بخش تعاون ايران با دارا بودن خصوصيات منحصر بفردي همچون اتاق تعاون در رأس هرم بخش مردمي تعاون ايران و در جايگاه پارلمان بخش تعاون، دارا بودن قوانين مترقي از جمله قانون اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي که اشاره به توسعه تعاوني ها در ايران دارد، موجب تمايز خود با ساير کشورهاي جهان شده است.

دبيرکل اتاق تعاون مرکزي گفت: در بخش قانونگذاري در ايران تمهيداتي انديشيده شده و فراکسيون تعاون در مجلس شوراي اسلامي که بيش از 65 درصد از نمايندگان ملت درآن عضويت دارند جهت تسريع تصويب قوانين به نفع بخش تعاون کشور تلاش مي نمايند و اخيرا نيز طبق لايحه اي قرار است قوانين نويني بتصويب اين مجلس برسد که همگي موجب شکوفايي اقتصاد تعاوني ها مي گردد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: تعاونی ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار