رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود بیش از یکصد و 40 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع سطح زیرکشت استان استحصال شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در حاشیه بازدید از مزرعه ذرت علوفه ای در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال زراعی 92-91، بیش از 2 هزار و 800 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت ذرت علوفه ای رفته بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی سطوح زیر کشت ذرت علوفه ای، به صورت کشت دوم و بعد از برداشت غلات و کلزا کاشت شده است، اضافه نمود: از نظر سطح زیرکشت، شهرستان های تبریز، اهر، کلیبر و اسکو به ترتیب با سطح کشت 12هزار، 650 ، 650 و 500 هکتار در مکان های اول تا سوم کشت این محصول در استان قرار دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با بیان اینکه عملکرد تولید این محصول در هکتار در اراضی زیرکشت استان درسال گذشته بالغ بر50 تن بوده و امسال تولید این محصول در هکتار با افزایش سطح آموزش بهره برداران و استفاده بهینه از منابع، به 55 تن در هکتار افزایش یافته و محصول تولیدی خواهد توانست با برنامه های در حال اجرا، دراختیار بهره برداران بخش دامی قرارگرفته و بخش عمده نیاز تغذیه احشام را در استان برطرف نماید.

دکتر محمدیان با اشاره به سطوح یکجا کشتی ذرت در استان گفت: در پایاب سد ستارخان اهر، 650 هکتار از اراضی به صورت یکپارچه و به شیوه کاملا مکانیزه زیر کشت محصول ذرت قرار گرفته و به صورت یارانی آبیاری می شود. عملکرد بالا، مکانیزه بودن مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت، نقش روز افزون آن در تامین غذای مورد نیاز، دام و طیور و نیز مصارف صنعتی و ارزش بالای علوفه و همچنین ارزش اقتصادی توسعه کشت این محصول را از اقبال بالایی برخوردار نموده است. /س

برچسب ها: تولید ، ذرت ، علوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.