بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه" از فردا، 22 مهرماه، با اجرای نمایش "آش سرخ پشت پا" کار خود را آغاز می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایش «آش سرخ پشت پا» به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری، مدرس بازیگری و کارگردانی در حوزه هنری کرمانشاه، آغازگر بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه" خواهد بود.

این نمایش، که از تهران برای حضور در بخش مسابقه بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه برگزیده شده، فردا، 22 مهرماه، در دو نوبت 15 و 17 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به مدت 60 دقیقه اجرا می‌شود.

از میان 175 نمایش بخش های استعدادهای جوان و فعالان، 13 نمایش برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره انتخاب شدند که از این 13 نمایش، 5 نمایش از بخش فعالان و از سوی حسین پارسایی، مهرداد رایانی مخصوص و سیدجوان روشن و 8 نمایش از بخش استعدادهای جوان از سوی حسین علی شوندی، محمود صابری، حسن خلیلی فر، مهدی مشهور و سیدجواد روشن بازبینی و انتخاب شده اند.

نمایش های بیست و دومین جشنواره تئاتر ”سوره ماه” در بوته نقد کانون ملی منتقدان تئاتر ایران
اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، بیست و دو نمایش در  بخش های مسابقه و استعدادهای جوان بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه" را نقد و بررسی می کنند.

بنابراين گزارش؛ مصطفی محمودی سخنگوی کانون، با اعلام این خبر افزود: با مساعدت دکتر رحمت امینی، دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه"، منتقدان  عضو این کانون، نمایش های جشنواره را روز بعد از اجرا با حضور عوامل نمایش نقد و بررسی می کنند.

به گفته وی، برنامه نقد و بررسی نمایش های حاضر در بخش های یاد شده هر روز ساعت 11 در تالار اوستای حوزه هنری برگزار می شود. این نشست ها از سه شنبه، 23 مهرماه، آغاز و  تا دوشنبه، 29 مهرماه،  هر روز برپا می شوند.

گفتنی است، صمد چینی فروشان، سعید محبی، منوچهر اکبرلو، رضا آشفته، علی جعفری، مهرداد ابروان، بهرام تشکر، میلاد نیک آبادی و مصطفی محمودی  منتقدانی اند که به نقد و بررسی آثار بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه" می پردازند.

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران از همه علاقه مندان برای شرکت در این نشست ها دعوت به عمل  می آورد و حضور برای عموم در این جلسات آزاد  است.

گفتني است؛ بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر "سوره ماه" 22 تا 29 مهرماه به دبیری رحمت امینی در حوزه هنری برگزار و برگزیدگان در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی و از آن ها تقدیر خواهد شد.

انتهاي پيام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار