رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: ميز كالايي كشوري خرما با هدف معرفي قابليت ها و پتانسيل هاي بالقوه موجود در استان در اين زمينه بزودي در زاهدان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نادر ميرشكار در جلسه صنعت و معدن استان افزود: بر اساس آمار هاي اعلام شده استان با ظرفيت توليد 210 هزار تن و 70 نوع خرما به عنوان دومين توليد كننده خرما كشور مي باشد.

وي اظهارکرد: اين ميز كالايي كه با حضور مسئولان مرتبط از جمله مدير كل دفتر آسيا و اقيانوسيه و مدير كل امور بنگاه هاي سازمان توسعه تجارت ايران و سرمايه گزاران بخش خصوصي برگزار مي شود كه مشكلات موجود در سر راه توليد و صادرات اين محصول استراتزك مورد بررسي قرار مي گيرد.

رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت سيستان و بلوچستان بيان كرد: ارزش صادرات خرما در سال گذشته بيش از 24 ميليون و 487 هزارو 193 دلار به وزن 24 هزار و 372 تن بود كه اين ميزان 13 درصد كل خرماي توليدي استان مي باشد.

ميرشكار افزود: صادرات خرماي استان از طريق گمركات و بازارچه هاي مرزي صورت مي پذيرد و اين خرما به كشورهايي از جمله پاكستان،افغانستان، هندوستان،چين، آسياي ميانه و از طريق تركيه نيز به كشورهاي اروپايي صادر مي گردد.

وي تصريح كرد: ارزش هر كيلوگرم خرماي صادراتي كه از گمرگات و بازارچه هاي مرزي استان صادر گرديده يك دلار است و با سرمايه گزاري بخش خصوصي و ايجاد صنايع فرآوري و تبديلي و سردخانه و صادر نكردن خرما به صورت فله اي و توجه به نوع خرما و بازار شناسي و بسته بندي مي توان ارزش صادراتي اين محصول را تا چند برابر افزايش داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.