آرش سجادي حسيني گفت: مرکز گسترش سینمایی مستند از 12 میلیارد بودجه ، حدود 11میلیارد آن را به یک فیلم اختصاص داد.

"آرش سجادی حسینی" کارگران در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: متاسفانه بعد از گذشت سال ها اتفاق ویژه ای برای فیلم کوتاه رخ نداده که این آثار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: در واقع فیلم کوتاه یک مدل از فیلم سازی است و زیر ساخت های سینما با فیلم کوتاه شکل می گیرد.
 
سجادی حسینی گفت: نهادی که جوان ها را تشویق بر ساخت فیلم کوتاه کند و آنها را مورد حمایت قرار دهد که وارد جشنواره های جدی شوند، وجود ندارد.
 
این کارگردان افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران به لحاظ کمی جشنواره خوبی است اما کیفیت لازم را ندارد. ضمن اینکه به جای جوایز مالی، جوایز معنوی به برگزیدگان اختصاص دهند.
 
سجادی حسینی اظهار داشت: بورسیه و ادامه تحصیل درخارج از ایران را به فیلمسازان برگزیده اختصاص دهند که برای آنها ضمن ایجاد انگیزه آشنایی با ساخت فیلم کوتاه در کشورهای دیگر به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: زمانی که برنامه ریزی درستی وجود نداشته و بیشتر بودجه ها را به فیلم های دیگر اختصاص می دهند، فیلم های کوتاه در حاشیه قرار می گیرد.

این کارگران در خصوص بی رغبتی کارگردان ها به ساخت فیلم کوتاه افزود؛ مسائل پیچیده ای وجود دارد که کارگردان ها رغبتی برای ساخت فیلم کوتاه نمی کنند، فیلم کوتاه به رانت تبدیل شده است.
 
وی افزود: بعضی از افراد به فیلم کوتاه نگاه سینمایی و ساختار فیلمی ندارند و به نوعی برای آنها شوخی شده است.
سجادی حسینی گفت: در ادبیات داستان های کوتاه داریم که ساختار خود و خوانندگان خاص خودش را دارد و در فیلم کوتاه هم این چنین است.
 
وی افزود: فیلم کوتاه دوره طلایی خود گذرانده ولی بعد از آن دیگر به آن دوره برنگشته است. این کارگردان اظهار داشت: مرکز گسترش سینمایی مستند-تجربی، کانون پرورش فکری و انجمن سینمایی جوان متصدیان این جریان هستند که هیچ کدامشان به صورت جدی به فیلم کوتاه نگاه نمی کنند.
وی ادامه داد: آنها به فیلم کوتاه بعنوان اسباب بازی نگاه می کنند و به نوعی اسباب بازی جوان ها شده است.
 
سینمای کوتاه ساختار و گونه ای از سینما بوده که تاثیر گذاری خودش را روی افراد می گذارد.سجادی حسینی تصریح کرد: فیلم کوتاه به افراد، بودجه و اکران خودش نیاز دارد.
 
وی ضمن اشاره به اینکه فیلمسازان فیلم کوتاه نیاز به حمایت دارند، گفت بازاری برای فیلم کوتاه وجود نداشته که این آثار را خریداری کنند که برای فیلمسازان این عرصه انگیزه ایجاد شود.
 
سجادی حسینی بیان کرد: در جشنواره ها جوایز را به افرادی خاص اهدا می کنند و سپس پیگیر چیستی سرمایه گذاری این هدایا نمی شوند. این کارگردان ضمن اشاره به اینکه در 7 و 8 سال گذشته فیلم کوتاه سیر نزولی داشته است خاطر نشان کرد: سینمای مستند سال گذشته ار کل نن12 میلیارد بودجه اختصاص یافته به این سازمان، حدود 11میلیارد را به یک فیلم داد.
 
متاسفانه، مسئولان حساب ها را بررسی نکرده که این بودجه صرف چه شده است، این بودجه برای افراد زیادی بوده و برای یک نفر نیست.

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار