مدير امور منابع آب شميرانات از اجراي شش مورد اعمال قانون و آزاد سازي بستر و حريم مجاري آب هاي سطحي در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران خاني زاد مدير امور منابع آب شميرانات گفت: با تلاش ماموران گشت و بازرسي امور منابع آب شهرستان شميرانات و با اخذ حكم قضايي، از ابتداي مهرماه تاكنون شش مورد از تصرفات حريم و بستر مجاري آب هاي سطحي در محدوده عملكرد اين امور، شناسايي و رفع تصرف شده است.

وي ادامه داد: ‌ اين آزادسازي ها شامل 620 متر بستر و حريم، 250 تن خاكروبي و لايروبي رودخانه و اصلاح پل ماشين رو به طول هشت متر بوده است.

وي با بيان اينكه امور منابع آب شميرانات در مردادماه نيز يك دستگاه پل به طول 30 متر و ارتفاع چهار متر را در منطقه اوشان تخريب و آزادسازي كرده است،‌گفت: ‌اين پل به دليل غيرمجاز بودن و همچنين احتمال فروريختن در زمان سيلاب و افتادن در بستر رودخانه، تخريب و آثار آن جمع آوري و در نهايت مسير رودخانه آزادسازي شد.

وي افزود:‌ مسير طبيعي رودخانه با توجه به شرايط جغرافيايي و آب و هوايي منطقه نبايد به هيچ عنوان دستخوش تغيير شود. اما متاسفانه طي سال هاي گذشته متخلفان و سوء استفاده كنندگان به تغيير مسير طبيعي رودخانه و يا ساخت و ساز در حريم و بستر آن اقدام كرده اند كه خطرات جاني و مالي فراواني را به دنبال خواهد داشت.

خاني زاد با اشاره به تخريب هاي صورت گرفته در مهرماه امسال نيز تصريح كرد: اين تخريب ها شامل تخريب ديواره سازي،‌ بنا،‌محوطه سازي و اسكلت سازي در منطقه گرمابدر بوده است كه در راستاي اجراي قانون توزيع عادلانه آب و قوانين بالادستي در حوزه آب هاي سطحي و زيرزميني صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در شهريور ماه امسال نيز پنج مورد تخريب و آزادسازي حريم و بستر مجاري آب هاي سطحي اجرايي شده است.

مدير امور منابع آب شميرانات در پايان خاطرنشان کرد:‌ امور منابع آب شميرانات به عنوان نماينده شركت آب منطقه اي تهران موضوعات حاكميتي آب و اجراي قانون را با هماهنگي دستگاه قضايي در حوزه عملكرد خود با قدرت و جديت اجرا مي كند و با هرگونه تخلف در اين زمينه برخورد قانوني خواهد كرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار