سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در مکانی با قدمتی در حدود 150 سال به‌منظور دلگرمی هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت‌الله سپهر گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه براساس دستور‌العمل ارسالی از سازمان مرکزی مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در مراکز تاریخی و فرهنگی، درصدد راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در شهر کرمانشاه است.

سپهر افزود: راه‌اندازی و ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در سطح کشور در مراکز تاریخی و فرهنگی به‌منظور ایجاد زمینه کار‌آفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروی جوان و کمک به اقتصاد محلی مبنی بر خلاقیت بوده است.

به گفته این مسئول، ایجاد فرصت‌های شغلی و بستر‌سازی برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی و تولید و توسعه محصولات قابل عرضه به بازار و در نهایت ایجاد روحیه مشارکت و تعامل در روند بالا‌بردن کیفیت تولیدات صنایع‌دستی در بین هنرمندان و صنعتگران از دیگر اهداف این خانه‌ها است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه به پتانسیل‌های صنایع‌دستی در استان کرمانشاه در تلاش برای ایجاد چنین مکانی هستیم./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.