رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در مصاحبه اي بار ديگر بر دست نكشيدن از مرزهاي 1967 به عنوان مرزهاي دولت فلسطيني تاكيد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه المنار فلسطين:"محمود عباس" در مصاحبه با برنامه "حكي علي مكشوف" كه آن را شبكه فلسطين پخش كرد اظهار داشت:ما از مرزهاي 1967 به عنوان مرزهاي دولت فلسطيني دست برنداشته وهيچگونه صلحي بدون پايتختي قدس صورت نمي‌گيرد.

وي در ادامه تاكيد كرد:مذاكرات جاري بين طرف فلسطيني واسرائيلي بر مبناي مرزهاي چهارم ژوئن 1967 صورت گرفته وامكان بررسي مبادله مرزي محدود بوده وبه رسميت شناخته شدن دولت يهودي در برنامه كاري ما نيست.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در بخش ديگري از مصاحبه خود با اشاره به اينكه ما با به تعويق افتادن فلسطين به هيئت ها وسازمان هاي بين المللي به مدت 9 ماه در مقابل آزاد سازي اسرا پيش از قرارداد اسلو كه تعدا آنها به 104 تن مي رسد موافقت كرديم افزود:موضوع پيوستن به سازمان هاي بين المللي با روند مذاكرات غيرمرتبط بوده و ورود به مذاكرات در مقابل عدم پيوستن به سازمان هاي بين الملي را قبول نداريم.

وي ادامه داد:در صورت دستيابي به هرگونه توافق با طرف اسرائيلي آن را به همه پرسي عمومي خواهيم گذاشت تاكيد كرد:طرف اسرائيلي حق تقسيم مسجد الاقصي را نداشته وقدسشرقي متعلق به فلسيني هاست.

"عباس" همچنين از اعزام هيئتي ويژه به سوريه وديدار با "بشار اسد" رئيس جمهور اين كشور با محوريت اوضاع پناهجويان فلسطيني در اين كشور خبر داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار