مشارکت فعال آمريکا در مذاکرات سازش خواست "محمود عباس"

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز مشارکت فعال آمریکا را در مذاکرات سازش فلسطینیان با رژیم صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛ " محمود عباس" این درخواست را در دیدار با "مارتین ایندیک" فرستاده آمریکا در روند صلح مطرح کرد. مذاکرات صلح اسرائیل - فلسطینیان ژوئیه گذشته با میانجی‌گری آمریکا پس از وقفه ای تقریبا سه ساله آغاز شد.

مذاکرات مستقیم صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اکتبر سال 2010 میلادی، چهار هفته پس از آغاز آن در واشنگتن، متوقف شده بود. این مذاکرات پس از آنکه اسرائیل از متوقف کردن فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس خودداری کرد، متوقف شده بود.

یک مقام فلسطینی در این نشست که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شین‌هوا گفت محمود عباس خواستار آن شد که دولت آمریکا به طور مستقیم در این روند مداخله کند « زیرا مذاکرات کنونی پیشرفتی نداشته است ».

فلسطینیان می گویند اسرائیل به جای گفتگو در خصوص مسائل وضع نهایی، در همه جلسات مذاکرات بر امنیت تمرکز کرده است و این مسئله فلسطینیان را از هدف سیاسی خود محروم کرده است.

"محمود عباس" و" ایندایک" همچنین در خصوص ترتیبات برای دیدار هفته آینده رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفتگو کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار