امام جمعه موقت پلدختر گفت: آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد، زیرا که به اصول اولیه این خادمی که همان حفظ امنیت حجاج است، پایبند نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار لرستان، حجت‌الاسلام علی رحمتی در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر سالروز شهادت مظلومانه 400 تن از حجاج بی‌دفاع در سال 1366 به دستور آمریکا توسط آل‌سعود که به جمعه خونین مکه معروف شد، را گرامی داشت.

وی به سالروز شهادت امام باقر(ع) اشاره و با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) افزود: امام محمدباقر (ع) افتخار جهان اسلام و افتخار شیعه است و این امام همام مظلوم‌تر از سایر امامان است که با علم خود به اسلام جانی دوباره بخشید.

امام جمعه موقت پلدختر گفت: انتظار است که در مراسم عزای این امام که حق بزرگی بر گردن ما به ویژهحوزه‌های علمیه مدیون تلاش‌های این بزرگوار هستند، شرکت فعال داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز عرفه اشاره کرد و گفت:‌ عرفه روز نیایش با خدا، مناجات، توبه، استغفار و روز ریزش باران رحمت خدا بر بندگان است.

امام جمعه موقت پلدختر گفت: اعمال این ماه که احیاء شب عرفه، روزه، خواندن زیارت امام حسین(ع) وخواندن دعای روز عرفه استسفارش شده است.

رحمتی با تبریک فرا رسیدن بزرگترین عید اسلامی عید قربان افزود: عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلام و میعادگاه پیامبران عظیم‌الشأن است و در این روز حاجی با قربانی کردن به خداوند نزدیک می‌شود و به تقوا دست پیدا می‌کند.

وی به برگزاری نخستین کنگره سرداران و 312 شهید پلدختر اشاره کرد و گفت: این مراسم بی‌نظیرترین رخداد فرهنگی در این شهرستان است که لازم است، از تمام دست‌اندرکاران این کنگره عظیم شهداء که واقعاً فضای شهر را از عطر شهداء معطر کرده تقدیر و تشکر کنیم./ز

برچسب ها: آل سعود ، خادمی ، لیاقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.