عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه استفاده از سرمايه گذاري در خانه دار شدن، از گذشته بوده است گفت: لازم است تلاش ها در جهت افزايش ساخت و ساز و عرضه مسکن به بازار باشد.

سيد بهلول حسيني نماينده مردم آذربايجان شرقي و تبريز در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه استفاده از سپرده گذاري براي خانه دار شدن، راهکار جديدي نيست افزود: اين روال از گذشته بوده است ولي آنچه که در اين راستا داراي اهميت است اين است که سپرده گذاري به منظور گرفتن وام براي ساخت مسکن مثبت تلقي مي شود زيرا هر چيزي که منجر به توليد و عرضه بيشتر به بازار شود تاثير مثبتي در بازار مسکن دارد.

وي ادامه داد: از سوي ديگر گفته مي شود امکان 6 برابر شدن سپرده بانک ها نيز وجود دارد که اين روال غلطي است زيرا در کنار رونق بخشي به بازار مسکن، موجب بالا رفتن قيمت ها مي شود.

حسيني با اشاره به اينکه افزايش وام خريد مسکن درست نيست اما اکنون که اين مسئله بازگو شده است، 30 ميليون تومان به هيچ عنوان پاسخگوي نيازهاي مردم نخواهد بود اظهار داشت: هم اکنون در شهري مثل تهران براي خريد يک واحد 50 متري خريدار مبلغي حدود 200 ميليون تومان بايد پرداخت کند از اين رو افزايش وام خريد به 30 ميليون تومان به هيچ وجه در خانه دار شدن مردم تاثيرگذار نيست.

عضو کميسيون عمران مجلس افزود: البته پيشنهاد ما به دولت افزايش وام ساخت مسکن است زيرا در صورت بالا رفتن وام خريد توان تقاضاي مردم افزايش مي يابد که اين ناهماهنگي در عرضه و تقاضا، موجب سير صعودي قيمت ها مي شود.

وي ادامه داد: به طور کلي خانه دار شدن مردم از اين طريق راهکار مناسبي تلقي نميش ود و لازم است با اعمال اصلاحاتي در مسکن مهر همچون ممنوعيت خريد و فروش اين واحدها و ارائه مسکن مهر به متولدين هر شهر، بازار مسکن را از التهاب خارج نماييم.

حسيني در پايان خروج بانک مسکن از انحصار را مثبت تلقي کرد و ورود بانک هاي ديگر به اين عرصه را تاثيرگذار در بازار مسکن برشمرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: عمران ، بانک ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار