مسئول اجرايي طرح آمارگيري ويژگي هاي مسکن روستايي کشور گفت: سومين مرحله از بزرگترين طرح آمارگيري ويژگي هاي مسکن روستايي کشور از امروز به مدت يک ماه آغاز شد.

محمد علي وجداي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه آمارگيري زيربناي کارهاي عمراني کشور به شمرا مي رود گفت با توجه به مسئوليت بنياد مسکن در خصوص ساخت مسکن روستايي اين مرکز اقدام به برنامه ريزي براي ساخت مسکن هاي بهتر کرده است.

وي ادامه داد: برنامه ريزي ارائه آمار و تغييراتي که طي چند سال گذشته در روستاهاي کشور ايجاد شده و اطلاع از ويژگي هاي مسکن روستايي از جمله برنامه هاي اين آمارگيري به شمار مي رود.

وي ادامه داد: اولين مرحله از آمارگيري ويژگي هاي مسکن روستايي در سال 82 بوده که نتايج آن در قالب نشريه منتشر شده است.

وجداي در ادامه يادآور شد 2 هزار و 118 آبادي و 46 هزار و 413 واحد روستايي از جمله نمونه هاي اين آمارگيري در سال 82 بوده است.
مديرکل دفتر تحقيقات و مطالعات روستايي بناد مسکن انقلاب اسلامي در ادامه تصريح کرد سال 87 دومين مرحله از اين آمارگيري با مراجعه به 8 هزار و 75 آبادي و 186 هزار واحد مسکوني روستايي آغاز گرديد.

وجداني در ادامه اظهار داشت ويژگي هاي دو مرحله نيز در قالب سي نشريه استاني و يک نشريه کشوري منتشر گرديد.

وي با بيان اينکه اين آمارگيري  هر 5 سال يکبار در روستاهاي کشور انجام ميشود گفت: سومين مرحله از اين آمارگيري امسال آغاز مي شود و تغيير و تحولاتي که طي برنامه 5 ساله در روستاهاي کشور رخ داده است بررسي مي شود.

مسئول اجرايي طرح آمارگيري ويژگي هاي مسکن روستايي کشور در ادامه توضيح داد: طرح آمارگيري مسکن روستايي کشور از امروز با مراجعه به 8 هزار و 445 آبادي نمونه و 211 هزار و 684 واحد مسکوني روستايي در 397 شهرستان کشور به مدت يک ماه آغاز مي شود.

وجداني در خصوص اهداف اين طرح گفت: شناخت ويژگي هاي واحدهاي مسکوني ،‌تغييرات ايجاد شده طي برنامه هاي 5 ساله، تعيين ويژگي هاي اقتصادي و کاربردي روستاها ، شناخت واقعيت هاي موجود در روستاهاي کشور از مهمترين اهداف اصلي اين طرح به شمار مي رود.

وي در ادامه گفت: 1 هزار و 100 نيرو از تمامي استانهاي کشور مشغول آمارگيري از روستاهاي کشور هستند.

وجداني در ادامه خاطرنشان کرد: روستاهاي نمونه گيري به صورت رندم از تمامي استانهاي کشور انتخاب مي شوند و امارگيران با مراجعه به اين روستاها اطلاعات مهمي از واحدهاي مسکوني دريافت مي کنند.

وي خاطرنشان کرد اين آمارگيري از 20 مهر تا 20 آبان ماه انجام مي شود و نتايج آن بعد از يک سال در کل کشور منتشر مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، روستایی ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار