اولين گام براي برقراري ارتباط با سالمندان، تحقق شعار "سالمندان چه مي‌گويند؟!" هست؛ يعني مشتاقانه و صبورانه پاي درد دل آنها بنشينيم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ريیس اداره سالمندان و میانسالان معاونت بهداشتي علوم پزشکی مشهد درباره بهترين روش برقرار ارتباط مؤثر با سالمندان، اظهار کرد: بايد بدانيم که عقايد فرهنگي سالمندان با ما تفاوت دارد و براي برقراري ارتباط مثبت، رسيدن به ارزش‌هاي مشترک حايز اهميت است.

دکتر مریم زیادی افزود: در گام نخست؛ گوش دادن به صحبت‌هاي سالمندان بايد بطور کامل فعالانه باشد و همواره آموزه‌هاي ديني را در ارتباط با اين قشر مدنظر بگيريم و آنها را احترام و تکريم کنيم.

 دست دادن با سالمند به تقويت ارتباط منجر مي‌شود

وي با بيان اين که «سالمندان حق زيادي بر گردن جامعه دارند»، توصيه کرد: هنگام ارتباط و صحبت با سالمندان، تماس چشمي و لمسي برقرار کنيم و نکته مهم آنکه دست دادن با سالمند به تقويت ارتباط منجر مي‌شود و بطور کلي نشان دهيم از مشاوره‌هاي آنها نهايت استفاده را مي‌بريم.

 تن صدا و لحن صحبت را هنگام صحبت با سالمندان رعايت کنيم

ريیس اداره سالمندان و میانسالان معاونت بهداشتي علوم‌پزشکی مشهد همچنين با مهم برشمردن نحوه پاسخ‌ دادن به سالمندان گفت: بطور معمول اغلب سالمندان با کاهش شنوايي مواجه هستند اما اين عارضه را پذيرش ندارند و هنگامي که با آنها صحبت مي‌کنيم نبايد بگونه‌اي باشد که بدليل صداي بلند متأثر شوند، بنابراين لازم است تن صدا و لحن صحبت را رعايت کنيم تا مقوله ارتباط کامل شود.

 سالمندان هم نياز به عشق دارند

دکتر زيادي، نياز به عشق را نياز همه افراد بشر دانست و تأکيد کرد: سالمندان نيز از اين احساس و نياز جدا نيستند و بايد نيازشان را درک کنيم تا از منزوي شدنشان پيشگيري شود./ح
برچسب ها: سالمند ، افسردگی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار