"آینهال بابانظرآوا" نامزد حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" و ائتلاف نیروهای اصلاح‌طلب به دلیل به حد نصاب نرسیدن امضاهای لازم از فهرست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" حذف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "عبدالمنان دادایف" رئیس دفتر کمیسیون مرکزی انتخابات و همه‌پرسی "تاجیکستان"با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: این نامزد نتوانست در مدت زمان لازم، 210 هزار امضا لازم جهت شرکت در مرحله نهایی انتخابات را به دست آورد و بدین جهت از فهرست نهایی خارج شد.
 
به گفته وی، این تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات در حضور "جمال‌الدین محموداف" نماینده حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" که عضویت کمیسیون مرکزی انتخابات را دارد اتخاذ شد.
 
بر اساس مقررات کمیسیون مرکزی انتخابات، کاندیدای انتخابات بایستی تا ساعت 18 روز گذشته، 210 هزار امضای لازم را به کمیسیون تحویل می‌داد که این امر انجام نشد.
 
بنابر آخرین گزارش‌های رسیده تاکنون حزب نهضت اسلامی به این تصمیم کمیسیون واکنشی نشان نداده است.
 
"امامعلی رحمان" رئیس جمهور فعلی "تاجیکستان" که 21 سال قدرت را در اختیار دارد، برای پنجمین بار است که داوطلب کرسی ریاست جمهوری شده است.
 
حذف این چهره معروف تاجیک در حالی بود که به باور تحلیلگران به جز "آینهال بابانظرآوا"، نامزد اتحاد نیروهای اصلاح‌‏طلب "تاجیکستان"، سایر نامزدها شانسی برای موفقیت در انتخابات ندارند.
 
گفتني است ،انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" قرار است در تاریخ ششم نوابر (پانزدهم آبان ماه) برگزار شود.
 
انتهای پیام/

منبع:ايران تاجيک راديو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار