در روزهای اخیر علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بار دیگر به مشکلات دولت در تأمین یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرده بود که "درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است.


همانطور که اعضای کابینه یازدهم قبلاً اعلام کرده‌اند یارانه مهرماه نیز از روش های مختلف تأمین شده و در روزهای آینده (حداکثر تا سه شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در روزهای اخیر علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بار دیگر به مشکلات دولت در تأمین یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرده بود که "درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است. ضمن آنکه مبالغی هم از طریق ردیف‌های بودجه صرف پرداخت نقدی یارانه‌ها می‌شود که متأسفانه با کمبود منابع مواجه‌ایم به‌طوری که حدود هزار میلیارد تومان کسری پرداخت‌های نقدی داریم که از طریق روش‌های مختلف در حال تأمین آنها هستیم".

براساس این گزارش، طبق قانون دولت باید هر ماه 45 هزار و 500 تومان را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، با احتساب اینکه 75 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه می شوند می توان گفت که دولت هر ماه نیازمند 3400 میلیارد تومان برای واریز یارانه‌های نقدی است. البته طبق اعلام وزیر اقتصاد دولت ماهانه ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می کند.

از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم مردان اقتصادی کابینه روحانی در سخنانی جداگانه اشاره کرده‌اند که دولت در تأمین یارانه‌های نقدی به مشکل خورده و از روش‌های مختلف در حال تأمین یارانه‌های نقدی است؛ سکوت اعضاء کابینه درباره پشت پرده "روش‌های مختلف" تأمین اعتبار یارانه‌های نقدی خبرنگار تسنیم را بر آن داشت با غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اینباره گفت‌وگویی کوتاه داشته باشد.

مصباحی مقدم به خبرنگار تسنیم گفت که روش تأمین یارانه نقدی در دولت یازدهم مشابه دولت دهم است اما این روش شامل تأمین یارانه از محل افزایش قیمت طلا و ارز نیست. ولی البته به این نکته هم تأکید کرد که بخاطر همین مشکلات مجلس طرح حذف 3 دهک درآمدی بالا را در دستور کار قرار داده است.

 دولت یازدهم از زمانی که روی کار آمده در روزهای 22 الی 23 هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ پیش بینی می شود طبق روال مرداد و شهریورماه سومین یارانه دولت روحانی در روزهای آینده (احتمالاً 22 الی 23 مهرماه) از روش‌های مختلف تأمین و به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

برچسب ها: زمان واریز ، یارانه ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
به نظر من حذف دهک های بالا اصلا درست نیست چون بالاخره این افراد هرچی باشه ایرانی هستن و به اندازه بقیه در درآمد کشور سهم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
من خانواده ای میشناسم که 6نفرن وهنوز دست به یارانشون نزدن اینقدر پولدارن ونیاز ندارن این مساواته واقعا
Germany
رامین
۰۰:۰۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
من خانواده ای میشناسم که 6نفرن وهنوز دست به یارانشون نزدن اینقدر پولدارن ونیاز ندارن این مساواته واقعا !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
حذف کردن دهک های بالا خیلی خوبه !؟ ولی باید راستی گرایی با اطلاعات صحیح و دقیق دهک های بالا انجام بشه ؟ سپس بین دهک های پایین ، خانواده هایی زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی تقسیم بشه ! راستی کسی که خودرو خود را فروخته و سند هنوز انتقال نیافته باید چکار بکنه ؟ ممنون میشم از مسئولین مربوطه بپرسین ؟
Australia
محمد
۱۴:۵۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
حذف یارانه ها از دهک های بالا منطقی است. اما بدست آوردن اطلاعات صحیح موجود خانوارها بسیار مهم تر است. چون تا کنون این اطلاعات دستخوش تغییرات شده و افرادی نیز دارای درآمدهایی شده اند که در جایی یا ثبت نشده و یا به اشتباه ثبت شده است.مانند اجاره دادن مستغلات بدون ثبت رسمی. راهکار آن چیست؟ یا برخی خانواره ممکن است با وجود داشتن تحصیلات بالا دارای مسکن اجاره ای بوده یا شرایط مالی خوبی نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۲۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
برگشتن قیمتها به روال قبلی بهتر از تحمل پرداخت یارانه است
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی یزدان پناه
۲۰:۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۲
سلام اگه امکانش هست شفاف سازی کنید دهک ها که برا یارانه تشکیل شده اند بر چه اساسی گروه بندی شده اند؟