يك روانشناس باليني با بيان اين كه حمایتهای بیش از حد از فرزندان می تواند در بلند مدت آنها را تبدیل به افرادی بی مهارت و بی کفایت کند که بدون حمایت دیگران در تصمیم گیری دشواری دارند.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ فرزاد فرهودي افزود: کودک و نوجوان باید موقعیتهای مختلف را تجربه کند و اجازه تصمیم گیری داشته باشد تا بتواند از فرصتها کسب تجربه کند.

وی با بيان اينكه به کودکان باید متناسب با سن آنها در زمینه سوء استفاده جنسی نیز آگاهی دهی های لازم صورت بگیرد، تصريح كرد: تجربه ی سوء استفاده جنسی در دوره کودکی اتفاق ناخوشایندی است که می تواند تبعات آن تا بزرگسالی ادامه یابد و مثلا در زمان ازدواج و به شکل اختلالات جنسی خود را نشان دهد. در صورتی که پدر و مادر با این مسئله مواجه شدند خوب است که فاجعه سازی نکنند، فرزند خردسال را مقصر ندانند و از طریق قانونی اقدام کنند.

فرهودي ادامه داد: یکی از مسائلی که در سالهای اخیر خانواده های دارای فرزندان نوجوان را نگران کرده است مسائل ارتباطی نوجوانان است در اینگونه مواقع نکته مهم آگاهی و اطلاع خانواده هاست که چگونه بتوانند این روابط را به درستی مدیریت کنند چرا که ممکن است تجربه ی سوء استفاده و شکست در این سنین تبعات سنگینی را برای فرد و خانواده به همراه داشته باشد.

وي با تاكيد بر وضع قوانین و اصول در محیط خانه يادآور شد: این به معنای ايجاد فضای بیش از حد سختگیرانه و پادگانی نیست چراكه در هر صورت خانواده های بی قانون و بلاتکلیف مستعد پرورش کودکانی هستند که در بزرگسالی به شخصیتهای ضداجتماعی و قانون شکن تبدیل خواهند شد.

اين روانشناس باليني با تاكيد بر اينكه وجود رفت و آمدهای خانوادگی و اجتماعی فرزندان را در برقراری روابط بین فردی تقویت می کند، افزود: غالب افراد بزرگسالی که از انزوا، خجالتی بودن و عدم وجود مهارتهای اجتماعی شکایت دارند در خانواده های کم رفت و آمد و منزوی بزرگ شده اند.

برچسب ها: فرزند ، مهارت ، فضا ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار