نماینده ولی فقیه در استان گفت: تربیت اسلامی بهترین و ماندگارترین میراث والدین برای فرزندان است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،آیت الله شبستری در دیدار اعضای ستاد هفته کودک استان با بیان این که بی توجهی به تربیت فرزندان گناهی بزرگ محسوب می شود افزود: خانواده ها باید با برنامه ریزی دقیق در تربیت فرزندان از آموزه های اسلامی به نحو موثر بهره گیرند.

امام جمعه تبریز مهرورزی به کودکان را از توصیه های دین اسلام و ائمه معصوم(ع) دانست وگفت: تربیت کودکان اگر با مهربانی همراه نباشد نتیجه عکس داده و موجب انحراف آنان ازمسیر رشد و تعالی فرهنگی می شود.

وی سختگیری بیش از حد و در انزوا نگهداشتن کودکان را خلاف اصل فطرت اعلام کرد و افزود:بازی و فعالیت های ورزشی نقش زیادی در فرایند اجتماعی شدن کودکان دارد و مسئولان باید با طراحی بازی های آموزشی و هدفمند زمینه رشد اجتماعی کودکان را فراهم سازند.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به تجربه ناموفق اجرای برنامه های ویژه کودکان به صورت مجزا توسط نهادهای مختلف، هماهنگی و وحدت عمل نهادهای مربوطه را خواستار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی هم درابتدای این دیدار کودکان را ارزشمند ترین هدیه الهی دانست و از اجرای بیش از 20 عنوان برنامه در هفته کودک امسال در استان خبر داد/س

برچسب ها: میراث ، والدین ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.