مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: همه روستاهای حاشیه زاینده رود قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارد و باید برای تحقق این مهم برنامه ریزی شود.

مژگان ریاحی اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری 20 روستا در حاشیه زاینده رود واقع شده که همه این روستاها قابلیت تبدیل به هدف گردشگری را دارد.
وی گفت: اگر در هر کدام از این روستاها  10 خانه استیجاری برای اقامت گردشگران مجهز شود، در این روستاها می توان به دو هزار گردشگر خدمات با کیفیت ارائه داد.
ریاحی افزود: خانه های استیجاری در روستاها برای گردشگران از هتل جذاب ترند و روستاییان می توانند با کمترین سرمایه گذاری کسب درآمد کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خانه های استیجاری در روستاها محلی برای ارائه فرهنگ روستایی به گردشگران و فروش محصولات کشاورزی و نهایتا رونق اقتصادی روستا می باشد.
مژگان ریاحی گفت: هم اکنون در یکی از روستاهای حاشیه زاینده رود دفتر جذب گردشگر راه اندازی شده است، ولی همه روستاهای حاشیه این رودخانه با توجه به طبیعت زیبا و بافت تاریخی می توانند دفاتر جذب گردشگر را ایجاد و به رونق اقتصادی این روستاها کمک کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.