بسياري از کارشناسان بر اين باورند رژيم صهيونيستي به طور گسترده در کشورهاي شمال آفريقا و غرب آسيا جاسوسي مي کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ برخي از جاسوسان سابق اسرائيل اخيرا تاييد کرده اند ، دستگاه جاسوسي اسرائيل با جاسوسي از کشورهاي عربي در خاورميانه و شمال آفريقا، در تحولات اجتماعي، سياسي و اقتصادي اين کشورها از جمله تونس، مصر، يمن، ليبي، سودان و مغرب نقش داشته است. رئيس سابق بخش اطلاعات ارتش اسرائيل فاش کرد اسرائيل شبکه اي را براي جمع آوري اطلاعات در منطقه ايجاد کرده است. تحليلگران در تونس مي گويند خلاء امنيتي پس از انقلاب در اين کشور و برخي ديگر کشورهاي منطقه زمينه ايجاد شبکه موساد را در منطقه فراهم کرده است. 

جماعي قسمي تحليلگر سياسي گفت : نبود هماهنگي ميان نيروهاي امنيتي مسير را براي حضور و فعاليت جاسوسان از جمله جاسوسان اسرائيلي در کشورمان فراهم کرده است. هم اکنون جاسوسان موساد به علل مختلف در تونس حضور دارند. از جمله آنها نفوذ در  اماکن استراتژيک و تاثيرگذاري بر تحولات داخلي تونس و منطقه و فراتر از آن است. 

سليم ابوقدير روزنامه نگار تونسي به علت داشتن اطلاعات ذيقيمت بارها به مرگ تهديد شده است و بسياري از جاسوسان خارجي دنبال او هستند به همين علت تحت محافظت نيروهاي امنيتي قرار دارد.

سليم ابوقدير گفت :کشور بايد تلاش زيادي براي مقابله با جاسوسان خارجي انجام دهد. نبايد نقش موساد اسرائيل را در بحران فعلي و هرج و مرج در تونس نمي توان ناديده گرفت. بايد هشيار باشيم زيرا خطر جدي است. جاسوسان نمي توانند بدون همکاري خائن هاي داخلي فعاليت کنند. افشا گريهاي اخير درباره جاسوسي اسرائيل بسياري از مردم را نگران کرده است. آنها مقامات تونس را به بي توجهي به امنيت ملي متهم مي کنند و خواستار غيرقانوني کردن روابط با اسرائيل هستند. 

رشيد عابدي از انجمن دوستي عرب گفت کساني که به اسرائيل کمک مي کنند بايد به علت خيانت محاکمه شوند. ما از مجلس خواستيم بند قانوني بيست و هفت را براي غيرقانوني کردن عادي سازي روابط با اسرائيل تصويب کند. متاسفانه دولت جلوي تصويب اين قانون را گرفته است. 
برچسب ها: شبکه ، اسرائیل ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار