سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، گفت: شرکت ملی گاز ایران ایران مبلغی در خصوص عوارض یکصد ریالی در یافت نکرده که در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد این سازمان باید مبلغ 200 میلیارد تومان را از خود خزانه دریافت کند.

مجید بوجارزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: وزارت نفت موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی، یکصد ریال به عنوان عوارض از مشترکان دریافت و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور عین وجوه دریافتی را تا سقف 16 هزار میلیارد ریال صرفا برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گاز رسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت‌خیز، گاز خیز و استان‌هایی که برخورداری آن‌ها از گاز کمتر از متوسط کشور است، هزینه کند.

وی اظهار داشت: بر اساس تبصره مورد نظر در قانون قرار است که  2 هزار میلیارد ریال از منابع یاد شده را پس از وصول مبلغ گاز به خزانه  واریز شود تا این میزان اعتبار از طریق خزانه در اختیار آموزش و پروش قرار گیرد.

بوجارزاده تاکید کرد: این مبلغ متناسب با وصولی ها، برای تامین و استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها به وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) اختصاص یافته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، اظهار داشت:  آنچه که در بودجه تعیین شده فروش 160 میلیارد مترمکعب گاز در سال به مردم است که مبلغ عوارض از این میزان مصرف گاز 16 هزار میلیارد ریال است که از این میزان 200 میلیارد تومان را دراختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد. 

بوجارزاده در پایان اظهار داشت: در این زمینه نامه ای از طرف معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز به خزانه ارسال شده تا  هزینه هایی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته را اعلام کند و تاکنون جوابی در این خصوص دریافت نکرده است.
 
وی یادآور شد: مبلغ عوارض از طریق قبوض گاز که مشتریان براساس شماره حساب مندرج برروی قبض مستقیم به خزانه واریز می شود و شرکت ملی گاز ایران مبلغی در این راستا دریافت نکرده  معاونت خزانه داری کشور پس از وصول قبوض گاز مبلغ را بین آموزش و پرورش تقسیم می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز ، عوارض ، قبوض ، خزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار