تغذیه نامناسب باعث ایجاد بیماری سرطان می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : تغذیه نامناسب ،وراثت ،سموم شیمیایی ،اضافه وزن و چاقی ،کم تحرکی ،استفاده از دخانیات ،و مصرف چای داغ از عوامل مهم ابتلا به انواع سرطان است.

صالحی فر با بیان اینکه سالانه75 هزار نفر در ایران و 2 هزار و 500 نفر در مازندران به بیماری سرطان مبتلا می شوند افزود : سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور و دومین عامل مرگ و میر در مازندران بوده و افزایش سن ،سالمندی ،پیشرفت تکنولوژی ،آلودگی هوا و وجود آلاینده های محیطی از دیگر عواملی است که بستر برای شیوع این بیماری را مهیا می کند.

وی تصریح کرد : رژیم های غذایی نامناسب مهم ترین عامل در بروز بیماری سرطان معده بوده و انواع نمک ،نیترات و نیتروزها از عوامل ایجادکننده سرطان معده است و مصرف غذاهای مانده و کنسرو شده و غذاهای آماده که دارای مقدار زیادی نیترات هستند این بیماری را ایجاد می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : استفاده از کودهای شیمیایی برای رشد سیفی جات و سبزیجات در ایران به خصوص در مناطق شمالی کشور به علت سم نیتراتی که در این کودها وجود دارد میوه و سبزی را آلوده می کند و همین امر زمینه ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

صالحی فر افزود : سیب زمینی که در پرورش آن از کود نیترات استفاده شده باشد ، مدتی بعد از برش دادن تیره رنگ می شود که این به خاطر وجود نیترات است./س

برچسب ها: تغذیه ، سرطان ، عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.