مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط ازدواج برای نیازمندان گفت: ایجاد وقف‎های جدید برای ازدواج جوانان مستمند ضرورت دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در ویژه‎برنامه پیوند آسمانی در آستان مقدس امامزادگان جعفر (ع) و محمد (ع) دامغان با اشاره به وجود روحیه همدلی در میان مردم کشورمان اظهار کرد: از دیر باز متمکنان جامعه و افراد خیراندیش برای مرتفع کردن معضلات اجتماعی اقدام به وقف اموال خود کرده‎اند.

وی وقف را یکی از مصادیق بارز صدقات جاریه عنوان و تصریح کرد: همان‎گونه که بر اساس روایات شنیده‎ایم که پرونده اعمال انسان با اقدام به وقف اموال خود تا قیامت باز می‎ماند و از ثواب آن بهره‎مند می‎شود.

واحدی با تأکید بر ضرورت ایجاد وقف‎‎های جدید برای ازدواج جوانان افزود: وقتی شخصی بخشی از اموال خود را به این منظور وقف کند شرایط ازدواج را برای افراد نیازمند فراهم کرده و این‎گونه افراد به راحتی می‎توانند نسبت به تشکیل خانواده اقدام کنند.

واحدی تأمین مسکن و جهیزیه را یکی از مشکلات پیش روی جوانان مستمند جهت اقدام به ازدواج دانست و گفت: وقتی در جامعه وقف‎های متعددی به منظور تأمین مخارج ازدواج نیازمندان ایجاد شود، جوانان به راحتی می‎توانند نسبت به تشکیل خانواده اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان حفظ کرامت افراد را امری مهم عنوان کرد و گفت: در اجرای نیات واقفان خیراندیش در زمینه ازدواج جوانان و نیات مشابه لازم است کرامت افراد حفظ شود و نباید به گونه‎ای عمل شود که ناخواسته آبروی افراد به خطر بیفتد.

واحدی با اشاره به سیاست‎های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای نیات واقفان خیراندیش عنوان داشت: در گذشته این‎گونه نیات به صورت موردی اجرا می‎شد و نمودی نداشت و بعضی مواقع سئوال می‎شد که درآمد موقوفات چه می‎شود.

وی اجرای برنامه‎های منسجم فرهنگی در قالب اجرای امینانه نیات فرهنگی را اقدامی در جهت تبلیغ بیشتر فرهنگ وقف و پاسخ‎گویی به سئوالات مردم در خصوص هزینه‎کرد درآمد موقوفات عنوان کرد.

ویژه برنامه پیوند آسمانی یکی از برنامه‎های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان است که هم‎‎زمان با سال‎روز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) از محل موقوفات مرتبط با ازدواج جوانان در بقاع شاخص اجرا می‎شود.   
برچسب ها: سمنان ، خیریه ، موقوفات ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.