برای اولین بار در جهان دستمال کاغذی خشک تولید شده که با استفاده از فناوری نانو در آن دست ضد عفونی می شود و ضد میکروب و ویروس است.

جواد کریمی کارشناس ارشد شیمی در گفتگو با خبرنگار فناوري نوين باشگاه خبرنگاران در خصوص تولید دستمال کاغذی خشک با خاصیت آنتی باکتریال گفت: دستمال کاغذی خشک با خاصیت آنتی باکتریال برای اولین بار در جهان توسط محققان ایرانی تولید شده است، که این دستمال با ذرات نانو آغشته شده و تغییر رنگ می دهد چون وقتی محلول نقره با دستمال کاغذی ترکیب شود رنگ دستمال تغییر می یابد و این محصول عاری از این ویژگی و نمونه خارجی آن هم وجود ندارد.

وی افزود: تفاوت عمده ای این محصول با دستمال های معمولی خاصیت ضد قارچی، ضد باکتری و ضد میکروبی آن است و با استفاده از آن دست تا چهل و پنج دقیقه استرلیزه می شود و یک ضد عفونی کننده ماندگار است از طرف دیگر با استفاده از این محصول نیاز به مواد شوینده نیست فقط دست را با آب شسته و با این دستمال خشک شود تمام میکروب ها و ویروس ها از بین می رود.

کریمی در پایان گفت: این محصول ظرف یک ماه آینده وارد بازار می شود و مطابق با استاندار جهانی است و هیچگونه نقصی در آن مشاهده نشده است./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
باسلا م و احترام
۱۲:۱۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۲
لطفا اینجانب از این دستمال نیاز دارم . با این شماره به اینجانب اطلاع دهید . با تشکر از این اطلاعات ارزشمند شما.
09119796762
آخرین اخبار