کره شمالي در واکنش به حضور ناو هواپيما بر جورج واشنگتن آمريکا در آبهاي کره جنوبي بيانيه اي صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ هري فاوست ، خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي گزارش داد « آمريکا ، ژاپن و کره جنوبي قصد دارند رزمايش مشترک دريايي برگزار کنند اما تاکنون اين رزمايش بعلت بدي آب و هوا به حال تعليق در آمده است. کره شمالي طي بيانيه شديد اللحني اعلام کرد سربازان اين کشور به حال آماده باش در آمده و خود را براي واکنش به هر گونه حمله آمريکا و متحدانش آماده کرده اند. 

اطلاعات دستگاه اطلاعات کره جنوبي همچنين حاکي از آن است که بر خلاف گزارشهايي که معمولا بطور سنجيده در اختيار رسانه ها قرار مي دهند ، اين بار مسولان دستگاه اطلاعاتي در گزارش خود در پارلمان اطلاعات غير منسجمي ارائه کردند. 

مقامات کره جنوبي نيز مانند تحليلگران آمريکا معتقدند فعاليت نيروگاه يونگ بيون کره شمالي از سر گرفته شده است. آنها همچنين معتقدند کره شمالي موتور يک موشک دوربرد را در مرکز آزمايش تانگ چيانگ راي آزمايش کرد که ناظران چند هفته قبل بدان اشاره کرده بودند اما مقامات کره جنوبي صحت چنين آزمايشي را تاييد کردند. 

کيم جان اونگ ،  بارها خطاب به فرماندهان نظامي کره شمالي گفت وي بارديگر کره جنوبي را اشغال خواهد کرد و در سه سال آينده ، با استفاده از قواي نظامي ، منطقه شبه جزيره کره را متحد خواهد کرد. وي در يک سال و نيم گذشته بيش نيمي از  دويست مقام عاليرتبه بخشهاي نظامي و غير نظامي کره شمالي را جايگزين کرد.
برچسب ها: آمریکا ، منطقه ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار