کارشناس مسائل سیاسی "تاجیکستان" معتقد است که پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز ششم نوامبر، دولت دوشنبه موظف است مشکلات افتصادی و اجتماعی زیادی را بر طرف کند که سال‌هاست لاینحل باقی‌مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،" رشید غنی‌عبد‌الله" طی تحلیلی با اشاره به سیاست‌های دولت دوشنبه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، خروج از بن‌بست ارتباطی، ساخت نیروگاه‌های برق آبی متوسط و کوچک، حل اختلافات مرزی با کشورهای‌همسایه و گسترش روابط با ایران از جمله محورهای مهم فعالیت حکومت "تاجیکستان" عنوان کرده است.
 
 وی تاکید کرد:علی‌رغم ادعای حکومت "تاجیکستان" مبنی بر خروج این کشور از بن‌بست ارتباطی، هنوز هم به غیر از دو مسیر جدید زمینی با قرقیزستان و چین، مسیرهای ریلی مهم به سمت افغانستان- پاکستان - افغانستان - ترکمنستان – ایران احداث نشده‌اند.
 
به گفته وی، برای تقویت ارتباط "تاجیکستان" با این کشورها باید در زمینه ساخت راه آهن جدید منطقه‌ای اقدام شود تا این کشور بتواند از وابستگی به تنها راه آهن فعلی با ازبکستان رها شود.
 
رشید غنی‌عبدالله در ادامه این مطلب به بررسی روابط "تاجیکستان" و ایران می‌پردازد و تهران را تنها سرمایه‌گذار مطمئن در طرح‌های انرژِی، حمل و نقل و اقتصادی دولت دوشنبه عنوان می‌کند.
 
غنی عبد‌الله توجه ویژه دولت "تاجیکستان" به موضوع گسترش روابط با ایران را خواستار شده است چرا که از دیدگاه وی، در این صورت است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها، تجربیات و دستاوردهای علمی و صنعتی این کشور بر حل مشکلات اقتصادی خود موفق شد.


انتهای پیام/

منبع: ایران تاجیک رادیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار