هنر به اغما رفته در استان‌ها با توجه به برگزاري اغلب رويدادهاي تجسمي در تهران با برنامه‌ريزي احيا شدني است.

"نادر رفيعي" هنرمند نقاش كارشناس هنري در گفتگو با خبرنگار حوزه تجمسي باشگاه خبرنگاران، گفت: در استان‌هاي كشور استعدادهاي هنري زيادي وجود دارند كه تنها با حمايت از آن‌ها مي‌توانيم هنرمندان با ذوقي را در جامعه هنري مشاهده كنيم.
 
وي بيان كرد: متاسفانه عمده‌ترين شكل در بسياري از استان‌هاي كشور نبود مخاطب است بنابراين هنرمنداني كه به خلق اثر مي‌پردازند با توجه به اين معضل (نبود مخاطب)، ترجيح مي‌دهند نمايشگاه‌هاي خود را در تهران برگزار كنند.
 
رفيعي در ادامه با تاكيد بر اهميت مخاطب در استقبال از آثار هنري تصريح كرد: زمانيكه نمايشگاهي از آثار هنري برگزار مي‌شود ميزان استقبال از نمايشگاه در ايجاد انگيزه بيشتر براي هنرمند نقش تعيين‌كننده‌اي دارد.
 
اين هنرمند نقاش عنوان كرد: بناي اين نبود مخاطب هنري در بسياري از استان‌هاي كشور باعث پايين بودن تعداد گالري‌ها در استان‌ها و در پي آن پايين آمدن ميزان نمايشگاه‌هاي استاني است.
 
وي درباره ايجاد بستري براي جذب مخاطب در استان‌ها گفت: با توجه به پيشرفتي كه در تهران نسبت به برگزاري نمايشگاه و رويدادهاي هنري وجود دارد هيچ‌گاه نمي‌توان فضاي مطلوبي را به لحاظ هنري در شهرستان‌ها ايجاد كرد.
 
رفيعي تصريح كرد: البته با برنامه‌ريزي مي‌توانيم هنر به اغماء رفته در استان‌ها را احيا كرد اما نمي‌توان اميد بهبود قطعي اين امر را در استان‌ها داشته باشيم. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار