مسوولان هنري هيچ توجهي به هنر در استان‌ها نمي‌كنند.

مجتبي ذاكري، هنرمند نقاش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اهميت برنامه‌هاي هنري در تهران گفت: بيش از 90 درصد از پوشش‌هاي هنري در تهران متمركز شده و با توجه به اهميتي كه در تهران نسبت به برنامه‌هاي هنري وجود دارد بنابراين بخش اعظم برنامه‌هاي هنري در تهران برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: هنوز مراكز استان حتي استان هايي كه بعضا ميزبان رويدادهاي هنري به ويژه در حوزه هنرهاي تجسمي هستند براي برگزاري برنامه‌هاي مهم هنرهاي تجسمي مورد توجه قرار نمي‌گيرد و تنها شايد برگزاري نمايشگاه‌هاي نمادين در مراكز برخي استان‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد.

اين هنرمند فعال در استان قزوين گفت: متاسفانه به دليل فراهم نكردن امكانات و شرايط مطلوب براي خلق آثار هنري و نيز به جهت آن‌كه هنرمند براي گسترش دامنه فعاليت خود نياز به دتبادل با اساتيد دارد، هنرمندان شهرستان‌ها به تهران مي‌آيند.

وي بيان كرد: بسياري از هنرمندان شهرستان‌ها با برگزاري يك نمايشگاه در تهران ترجيح مي دهند در پايتخت به ادامه فعاليت خود بپردازند و بنابراين با توجه به اينكه هنرمندان فعال استان‌ها به تهران مي‌آيند و ماندگار مي‌شوند كم‌كم از تعداد آنها در استان‌ها كاسته و در پي آن استعداديابي براي پرورش و آموزش هنر نيز در استان‌هاي كمرنگ شده و از اين مي‌رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.