محمد ميرزماني اين روزها مشغول نوشتن و ساخت منظومه سمفوني براي امام زمان(عج) با نام «موعود» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن موسيقي ايران (ناي)، محمد ميرزماني  گفت: من اين اثر را كه به صورت آوازي است با موضوع امام زمان (عج) مي نويسم كه هم اكنون در مرحله ساخت موسيقي آن هستم.
 
وي با اشاره به فرم اين سمفوني افزود: خيلي علاقمند بودم كه اين اثر را به فرم سمفوني بنويسم ولي از آنجايي كه در اين نوع فرم ، موومان اول به فرم سونات است و اين فرم نيز سازي است و براي قطعات آوازي جواب نمي دهد و در پرداخت ملوديها در رابطه با قطعات با كلام دچار مشكل مي شود بر اين اساس آن را در قالب پوئم سمفوني نوشتم و به دليل اينكه باكلام است به منظومه سمفوني اطلاق شده است.
 
اين آهنگساز درباره انتخاب شعر براي اين اثر بيان داشت: از آنجايي كه در اشعار موجود در ادبيات ايران دستمان از نظر ريتم و وزن بسته است به همين دليل تصميم دارم بعد از اتمام كار آهنگسازي براي انتخاب شعر اقدام كنم.
 
ميرزماني با بيان اينكه اين اثر را براي چند رنگ صدايي مي نويسم، گفت: از ابتدا تصميم داشتم اين منظومه سمفوني را براي صداي يك خواننده تنور بنويسم اما هم اكنون قصد دارم براي صداي چند خواننده بنويسم كه از نظر رنگ و حجم صدايي با هم در تقابل باشند و رنگ صدايي خوبي را به شنونده القا كنند.
 
مدير اسبق دفتر موسيقي ارشاد ادامه داد: ما تا كنون آثار كوتاه زيادي با موضوع امام زمان(عج) داشته ايم اما من احساس كردم جاي يك اثر اركسترال و باشكوه در اين زمينه خالي است بر اين اساس اقدام به ساخت اين منظومه سمفوني كرده ام كه اميدوارم تا پايان سال به اتمام برسد.
 
اين آهنگساز در خاتمه خاطر نشان كرد: تلاش من اين است كه منظومه سمفوني موعود البته با داشتن يك اسپانسر و يا همراهي و حمايت ارگانهاي دولتي هم در قالب يك آلبوم منتشر و هم به صورت صحنه اي اجرا شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار