معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه شهرداري تهران از تشكيل دبيرخانه‌‌ي راهبردي براي نخستين بار به منظور اجراي سازماندهي‌تر ويژه برنامه‌هاي هفته ملي كودك خبر داد و گفت: برنامه‌هايي در خصوص كودكان آسيب‌ديده و يا در معرض آسيب اجرا خواهد شد.

"جهانگيري" در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در تشريح اين خبر با اشاره به نامگذاري 8 اكتبر به عنوان روز جهاني كودك و اختصاص يك هفته در كشور تحت عنوان هفته‌ي‌ملي كودك اظهار داشت: با توجه به رويكرد شهرداري تهران در سال‌هاي اخير و توجه ويژه به كودكان در جهت ارائه‌ي خدمات ويژه برنامه‌هايي به اين مناسبت از سوي سازمان رفاه شهرداري تهران اجرا خواهد شد.
وي تصريح كرد: اين سازمان همزمان با اين ايام برنامه‌هايي را در خصوص كودكان آسيب ديده و يا در معرض آسيب برگزار خواهد نمود كه به جهت اجراي سازماندهي‌تر اين برنامه امسال براي نخستين بار دبيرخانه‌اي راهبردي تشكيل شده است.
معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه شهرداري تهران، هدف از تشكيل اين دبيرخانه راهبردي را برنامه‌ريزي در جهت اجراي بهتر و متمركز ويژه برنامه‌هاي اين ايام در مناطق 22 گانه شهر تهران عنوان كرد و افزود: محوريت بسياري از اين برنامه‌ها نظير برپايي تورهاي تهران‌گردي، در خصوص كودكان آسيب ديده و يا در معرض آسيب است كه البته همه‌ي كودكان از تمامي اقشار جامعه و خانواده‌هاي آنان نيز قادر به شركت در اين برنامه خواهند بود.
"جهانگيري" با يادآوري كودكان آسيب‌ديده و يا در معرض آسيب به عنوان جامعه هدف تأكيد كرد: شناسايي و تشكيل پرونده اين افراد از طريق NGO‌هاي همكار صورت پذيرفته و هم‌اكنون حدود 2 هزار و 500 كودك شناسايي شده‌اند كه البته در صورت الحاق كودكان تحت پوشش بهزيستي، كميته امداد، ... اين ميزان بيشتر خواهد شد.
 
وي ادامه داد: برپايي نمايشگاه‌ عرضه محصولات ويژه كودكان نظير فيلم، كتاب، نشريه، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي ويژه والدين با محوريت آموزش مسايل فرزندپروري، مراقبت از فرزند در معرض آسيب، اجراي تئاتر و موسيقي و... از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده به مناسبت اين هفته است، ضمن اينكه جشن‌هايي نيز در برخي نقاط شهر تهران به اين منظور برگزار خواهد شد.
معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه شهرداري تهران تصريح كرد: معرفي كودكان برتر و نخبه در زمينه‌هاي هنري، آموزشي، ورزشي و ... در جهت ترغيب ساير كودكان به اين امور از ديگر فعاليت‌هاي اين ايام خواهد بود كه شناسايي اين افراد از سوي سراي محلات، آموزش و پرورش مناطق، بهزيستي، تشكل‌هاي مردم‌نهاد(NGO) و سازمان‌هاي غير دولتي در حوزه كودكان صورت گرفته است.
"جهانگيري" با اشاره به اجراي يك روزه اين برنامه‌ها در سنوات گذشته و اجراي يك هفته آن در امسال گفت: تشكيل دبيرخانه راهبردري و اجراي ويژه برنامه‌هايي با محوريت و توجه خاص به كودكان آسيب‌ديده و يا در معرض آسيب، ارتقاء كمي و كيفي، اجراي سازماندهي شده‌تر و نيز توزيع برنامه‌ها در مناطق شهر تهران از تفاوت‌هاي برنامه‌هاي اين دوره نسبت به سال گذشته است، ضمن اينكه امروز عناوين برنامه‌هاي مناطق به مناسبت ايام مختلف اين هفته اعلام خواهد شد.
وي در پايان با بيان آغاز فعاليت كانون‌هاي اميد زندگي ويژه كودكان 18-6 سال خاطر نشان كرد: اين كانون‌ها در سطح محلات شهر تهران ايجاد شده كه از اين هفته و همزمان با هفته‌ي ملي كودك به طور رسمي نسبت به عضوگيري از كودكان علاقه‌مند اقدام خواهند نمود./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار