مجموعه مستند گزارشی "نمایش در ایران" مراحل پایانی تدوین را در شبکه سحر پشت سر می گذارد و به زودی روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، بابک هادی پور تهیه کننده "نمایش در ایران" با اعلام این خبر گفت: همزمان با تدوین این مجموعه که در حال اتمام است، امور گرافیکی و عنوان بندی آن نیز انجام می شود.

وی هدف از تولید این برنامه را بررسی تاریخچه، سبک ها و ژانرهای مختلف نمایشی ایران برای مخاطبان برون مرزی عنوان کرد و افزود: امیر فتح الهی نیز ساخت موسیقی "نمایش در ایران" را بر عهده دارد و مراحل ساخت آن را به زودی به اتمام می رساند.

تصویربرداری "نمایش در ایران" از بهمن ماه سال 91 شروع و در 13 قسمت 20 دقیقه ای به پایان رسید. این مجموعه ژانرهای نمایشی را در دو بخش سنتی و کلاسیک با حضور جمعی از اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار می دهد که در بخش سنتی سبک هایی مانند تخت حوضی، عروسک گردانی، تعزیه، پرده خوانی، شاهنامه خوانی و ... و در بخش کلاسیک نیز تاتر خیابانی، ملی و پانتومیم معرفی می شود.

محمد ارژنگ کارگردانی و بابک هادی پور تدوین این مجموعه را بر عهده داشته و از جمله کارشناسان و صاحبنظرانی که در این برنامه حضور داشته اند می توان به مجید جعفری، داوود فتحعلی بیگی، محمود فرهنگ، مرشد احدی و هادی مرزبان اشاره کرد. /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار