معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مشکل کمبود واکسن فلج اطفال در نیشابور با پیگیری‌های به‌عمل آمده طی روزهای آینده مرتفع می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد جعفر صادقی اظهار داشت: کاهش مرگ و میر نوزادان در قرن بیستم و افزایش امید به زندگی آمار جمعیت جهان را تغییر داده که این مهم در ایران اسلامی نیز به خوبی قابل درک است.

وی بیان داشت: واکسیناسیون در کشور ایران بر ضد فلج اطفال با استفاده از واکسن زنده خوراکی پولیو (live oral polio vaccine) یا (OPV) صورت می‌گیرد که برنامه واکسیناسیون فلج اطفال برای نوزادان واکسن خوراکی به‌ترتیب در بدو تولد، دو ماهگی، چهار ماهگی، شش ماهگی، 18 ماهگی و شش سالگی است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور در پی کمبود قطره فلج اطفال در مراکز بهداشتی شهرستان گفت: از آنجا که واکسن‌های فلج اطفال ساخت داخل کشور هستند، کمبود واکسن از مشکلات گمرکی ناشی نمی‌شود و تنها در فرایند تست این واکسن وقفه‌ای ایجاد شده که در چند روز آینده حل می‌شود.

صادقی اضافه کرد: مشکل کمبود قطره فلج اطفال به‌طور موقتی است و با تهران نیز رایزنی شده و بنا است به زودی واکسن از وزارتخانه توزیع شود و خانواده‌های نیشابوری به هیچ وجه نگران نباشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.