تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ظرفیت پذیرش سالانه حدود 50 میلیون زائر را دارد که باید زیرساخت‌های لازم را برای رفت و آمد چنین جمعیت انبوهی آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر دیروز در جلسه شورای اداری استان قم با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، از قم به عنوان مجموعه‌ای از تاریخ اسلام ناب، تشیع و انقلاب یاد کرد و گفت: دستمایه‌ها و سرمایه‌هایی که در قم داریم شاید در جهان اسلام بی‌نظیر باشند.

وی اظهار داشت: آنچه در مجموعه پیرامونی قم وجود دارد حتی در قیاس با عتبات مقدسه منهای ائمه اطهار، در ارتباط با تاریخ و فرهنگ تشیع و در ارتباط با تاریخ انقلاب در هیچ کجا وجود ندارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با خدمت به شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: بدون کمترین اغراق این حقیقتی است که همواره باید نصب‌العین همه ما باشد که در خدمت به این شهر و ارتقا و معرفی این شهر به جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در این میان مساجد نقش کلیدی و سرنوشت‌ساز دارند، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و همه برکاتی که به دست آوردیم، پایگاه و خواستگاهش مسجد بود.

رحیمیان با بیان اینکه در دفاع مقدس 182 هزار شهید داشتیم، یادآور شد: 16 هزار نفر از این شهدا در حوادث جنبی به شهادت رسیدند و بعضاً ناخواسته بوده است اما آن‌هایی که با پای خود مسیر شهادت را انتخاب کردند و نقش اول را در دفاع مقدس ایفا کردند نزدیک به 100 درصد، از پایگاه مسجد به معراج شهادت رفتند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما از مسجد شکل گرفت و توسعه پیدا کرد، تصریح کرد: امام نه حزب داشت و نه تشکیلات آنچنانی بلکه شبکه‌ای که امام از آن بهره گرفت و بزرگترین انقلاب تاریخ را پدید آورد شبکه مساجد، ائمه جماعت و مومنین نمازگذار بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب همه چیز با مسجد در ارتباط بود، افزود: در دفاع مقدس هم کسانی که به جبهه رفتند اصحاب مسجد بودند و پشتیبانی از آن‌ها نیز با مسجدیان بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد از نظر ارزش و ثوابی که در آن مترتب است با یکدیگر متفاوت هستند، یادآور شد: هر چه مسجد مرکز تجمع بیشتر مومنان باشد، عبادت در آن از ثواب بیشتری برخوردار است و نقش بیشتری در سازندگی جامعه و آثار بیشتری در تربیت دینی آحاد جامعه دارد.

رحیمیان با اشاره به ویژگی‌های مسجد مقدس جمکران گفت: پیوند بین این مسجد و حوزه علمیه و آنچه ما را بر حسب روایات نسبت به آخرالزمان و نقش ایران، قم و حوزه علمیه قم و اهل قم در سرنوشت جایگاه بشری ایفا می‌کنند ما را به نتایج مهمی می‌رساند.

وی با بیان اینکه طبق روایات اهل‌بیت (ع)، اهل قم معنا و مفهوم بیشتری از آنچه رایج است، دارد، اظهار داشت: با این تعبیر سیدحسن نصرالله هم اهل قم است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه قم و اهل قم نقش سرنوشت‌سازی در تاریخ بشر ایفا خواهند کرد، اظهار داشت: مراجع، بزرگان و برجستگان تاریخ قم و امروز هم مقام معظم رهبری و البته حضرت امام هم عنایت خاصی نسبت به این جایگاه داشتند و این مسائل اهمیت چنین پایگاه عظیمی را بیش از گذشته روشن می‌کند.

وی کینه‌ورزی برخی از دشمنان اسلام با مسجد مقدس جمکران را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این‌که جریانات نفاق در صدد تضعیف این پایگاه عظیم هستند نیز نشان‌دهنده جایگاه رفیع و نقش سرنوشت‌ساز این مسجد مقدس است.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهر مقدس قم در تاریخ اسلام، تشیع و انقلاب اظهار داشت: حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران ظرفیت سالانه حدود 50 میلیون زائر را دارد که باید زیرساخت‌های لازم را برای رفت و آمد چنین جمعیت انبوهی آماده کنیم.

رحیمیان با بیان اینکه گردشگری را نباید تنها در بازدید از آثار ستمشاهی خلاصه کنیم، تصریح کرد: گردشگری باید به شناخت خدا و خالق هستی و فلسفه آفرینش منتهی شود./س

برچسب ها: قم ، ظرفیت ، پذیرش ، پنجاه ، میلیون ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.