وزیر نفت مجوز عرضه میعانات گازی در بورس انرژی را نیز صادر کرده است. در فاز اول 5000 هزار بشکه نفت خام، به صورت ریالی و در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی، امروز در مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران گفت: توسعه بورس انرژی مدنظر همه ارکان بازار سرمایه و از جمله مسئولان در وزارت خانه هاي نفت و نیرو است و از همین روز طی جلسات متعدد با وزارت نفت، مجوز ورود میعانات گازی و نفت خام به بورس انرژی صادر شد.

 وی ادامه داد: در فاز اول 5000 هزار بشکه نفت خام، به صورت ریالی و در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

وی از دیگر اهداف بورس انرژی را تعادل بخشی در بازار برق دانست و تصریح کرد: باید در بازار برق، تولیدکننده و مصرف کننده با قیمت مناسب داد و ستد داشته باشند.

حسینی در خصوص دیگر اهداف خود در بورس انرژی گفت: باید به گونه ای رفتار شود که ریسک مدیران واحدهای دولتی در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو کاهش یابد.

وي ادامه داد: حرکت صنعت پالایشی و صنعت نیروگاهی به سمت جذب سهامداران عمومی سوق پیدا کند و این صنایع به مطالبه عمومی تبدیل شوند.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: تامین مالی نفت و برق از اهداف اصلی شرکت بورس انرژی خواهد بود که به کمک ابزارهای مشتقه، تامین مالی کوتاه مدت و بلند مدت در این صنایع ساماندهی شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، شاخص ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار