رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان گفت: اولین عمل جراحی قلب باز با حضور تیم جراحی قلب باز برای نخستین بار در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج انجام شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر طیب قدیمی با بیان اینکه در راستای تکمیل چرخه درمان بیماران قلبی از دیرباز احداث مرکز جراحی قلب در استان یکی از نیازهای ضروری حوزه درمان بوده اظهار کرد: از آنجاییکه نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به استان های کمتر برخوردار کشور از جمله کردستان دارد مجوز احداث مرکز جراحی قلب شهید بروجردی به استان اعطا شد.

وی گفت:  مجری احداث مرکز جراحی قلب شهید بروجردی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده که از حمایت های ویژه وزارت متبوع جهت احداث و تجهیز این مرکز نیز استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه پس از تکمیل نقشه های اولیه و انجام مشاوره های متعدد عملیات ساخت ساختمان این مرکز در سال 87 آغاز و در سال 91 به پایان رسید خاطرنشان کرد: مجهز کردن مرکز به تخت های ویژه ICU و CCU و سایر تجهیزات و امکانات پزشکی روز نیز یک سال به طول انجامید و در نهایت ، از 2 ماه پیش که این مرکز به طور رسمی افتتاح گردید فعالیت درمانی آن آغاز شد.

وی افزود: صبح امروز و با حضور یک تیم پزشکی جراحی برجسته عمل جراحی قلب باز برای نخستین بار در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج انجام شد. 

دکتر قدیمی با اشاره به اینکه امروز بیمار 59 ساله ای که 2 رگ از عروق قلبی وی دچار گرفتگی شده بود مورد عمل جراحی قرار گرفت اظهار داشت: انشاالله در آینده نزدیک و با تداوم اعمال جراحی اینچنین بتوانیم چرخه درمان بیماران قلبی در استان را تکمیل و از صرف هزینه های گزاف توسط بیمارانی که برای درمان به استان های مجاور و مرکز کشور می روند جلوگیری به عمل آوریم.

گفتنی است: مرکز جراحی قلب شهید بروجردی دارای 4000متر مربع مساحت و 34 تخت و سه اتاق عمل و بخشهای سی سی یو و آی سی یو می باشد و در آینده امکان اعمال جراحی وارائه خدمت به بیماران سایر استانها و توریسم درمانی جهت کردستان عراق را نیز دارد./ح
برچسب ها: جراحی ، قلب ، هزینه درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار