دكتر خدادوست گفت: رشد قارچ گونه عطاری‌ها لطمه سنگینی به طب سنتی ما وارده کرده که باید این مشکل را با ساماندهی این مراکز حل کنیم.

دکتر خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در اکثر عطاری‌های سطح شهر، ترکیباتی که مواد سازنده آن مشخص نیست به عنوان ضد چربی، ضد لاغری، ضد سرطان و عناوین مختلف برای بیماری‌های مختلف عرضه می‌شوند که طبق گزارشاتی که به ما اعلام می‌شود،جز عوارض برای مصرف کنندگاه چیز دیگری نداشته‌اند.

وی با بیان این که ما با رشد قارچ گونه عطاری‌ها مواجهه هستیم که موجب شده فعالیت این مراکز بدون نظارت ساماندهی شده‌ باشد افزود: طبق تحقیقی که ما انجام دادیم، در کنار این اطلاعات کم، افرادی که عطاری‌ها را اداره می‌کنند، داروهای گیاهی و موادی که از خارج وارد می‌کنند به دلیل ماندگاری زیاد، ماده موثره آنها به حداقل می‌رسد و حتی آلوده به برخی قارچ‌ها هستند که مصرف آن مضر است.

خدادوست ادامه داد: برای کاهش آسیب به مردم باید عطاری‌ها ساماندهی شوند که به این منظور وظایف و حیطه کاری آنها مشخص و تدوين شده است و منتظر تصویب آن هستیم تا از این طریق طب سنتی واقعی را که هدف آن حفظ سلامتی است به مردم نشان دهیم.

وی خاطر نشان کرد: از مردم خواهش می‌کنم که برای دریافت طب سنتی به پزشکان طب سنتی که تحصیلکرده این علم هستند مراجعه کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
غریبی
۱۵:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
سلام خسته نباشید امسال با توجه به این که باران نبارید بعد از عید صحرا خیلی خراب شد و به زنبور داران خسارات جبران ناپذیری وارد کرد چرا دولت حمایت نمی کند
آخرین اخبار